min stora lilla tjej.

idag är det tredje inskolnings dagen på förskolan och jag har lämnat henne för två timmar. ingen bil, ingen pålnbok med mig och inte heller mina hörlurar kom med. tur att mamma å hennes bil finns nära iaf, hon frågade om jag ville ha hennes plånbok också men det avstog jag.

min stora lilla tjej är två år i oktober. hon babblar som bara den och kan säga ett 20-tal ord men förstår desto mer. hon kan ta på sig sina stövlar, somna själv, äta som en häst, frälst i pippa, tycker om att dansa samt att "hiska" (fiska) och åka båt. hon leker gärna med sin kaffeservis och för tillfället åker vi buss till förskolan. så hon är med andra ord världsvan. i torsdags åkte hon två färjor, buss, tåg och bil. sedan springer hon jätte fort så nu får man själv också vara lite kvick i benen. viola har storlek 86/92 i kläder

leker i sitt rum.





innan vi tar färjan till förskolan måste viola prompt se om krabborna finns kvar.
att åka färja är vardag nu för tiden.
åka dubbeldäckar buss till förskolan är det inte alla som gör.

sitter på trappan på färjan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0