Svar på kommentarer kring hästköttsinlägget.

  • Fast var inte det värsta med grejen egentligen att man ger andra mediciner till häst än till nöt och genom sälja häst som nöt så har man ingen koll på vad köttet kan innehålla. Men efter som att det tydligen är mycket mer synd om hästar än andra djur så verkar den aspekten ha glömts bort...
    15 feb, 22:06
     
    Självklart är det fel att hästarna som sprutas in en massa medicin INTE ska säljas som kött utan brännas eller var det nu gör med kropparna istället. Som jag skrev så tycker jag inte så synd om hästar, men samtidigt har jag mest bara sett hur de svenska hästarna har det, det kanske ser annorlunda ut i andra länder. Jag vet inte, kanske är naiv och tror att hästar har de bättre en hur kossor har det. Det jag däremot vet är att köttdjur (kor som föds upp till att slaktas vid en viss uppnådd vikt, ca 600kg eller mer) tycker jag är förjävligt. äter inte sådant kött.  
     
  • Helt rätt! 
    Testa gustafs korv, rent häst kött ;) faktiskt god. Dock e d ju mass producerat :/ 
    Men testa!
    15 feb, 21:49
     
    GILLAR !  ska prova. Men det är ju synd  att det är massproduktion. Ska ta reda på detta lite mer. 
     
  •  
    Enkelt, jag äter inte husdjur, och för mig har hästen samma status som hund eller katt... Sen spelar inte köttets karaktär någon roll för mig...
     
    Okej, jag respekterar att  du inte vill äta hästkött, BRA ! Jag äter nog allt kött som inte far illa och inte är/har varit en predator för det har jag intalat mig att djur som äter kött, borde inte vara lika gott kött som djur som äter mycket fibrer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0