Viola 17 månader

Idag är min lilla pärla 17 månader och oj vad tiden har gått fort och oj vad vuxen hon har blivit (?).
Viola sover en gång på dagen  cirka  45min-2timmar. Hon somnar runt 20 på kvällen och vill stiga opp mellan 06-08 hon somnar i  våran säng och sedan bär vi in henne till hennes säng, hon sover där några timmar sedan kommer hon med sin lilla apa eller med en kudde.
Att prata och förmedla något är Violas starka sida, peka, be, prata, visa, låta osv.  
Hon kan flera ord och de orden hon inte kan hittar hon på egna ord till. 
   Jag är imponerad  av hennes förståelse och hur mycket hon förstår, hur hon visar och på något sätt
förmedlar vad hon vill. 
Måla, pyssla, pilla på saker, undersöka, titta under, uppe på, bakom, brevid osv. 
Äter jämt och helst alltid, nästan allt, kan inte komma på vad hon inte gillar. Använder sked eller
gaffel, börjat dricka ur vanligt glas.   Vi brukar sällan ta med barnvagnen när  vi handlar eller är ute på ärenden, hon springer med eller sitter på pappas axlar, går hur bra som helst.
Vad mer kan jag skryta om ? Att hon har ett jävla humör, att hon kan lägga sig ner och illgrina på coop nära över att hon inte fick sotera godiset vid kassan så länge som hon ville. Eller när hon river runt i lägenheten och plockar med de hon absolut inte får plocka med. Eller de gångerna hon vaknar på nätterna och bara måsta äta lite till, trots att det var fyra timmar sedan hon drack en stor flaska välling. Underbara de små liven trots allt.
Sötare tjejja får man leta efter tror jag, så underbart charmig med alla dessa tänder, grimasierna,  de där tillgjorda scenerna hon ställer till med, orden hon lär sig och allt annat hon utvecklas i. Älskar dig.
Viola har kläder mellan 68 till 86 men mest storlek 80,
hennes fötter är 11,5cm.
Hon väger ca 10kg
längd ca. 79cm
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0