storm på väg

jag älskar väder! väderomslag. åska. stormar. väder kaos. väder är något vi människor en så länge inte kan styra, och vi får helt enkelt gilla läget. Idag har det mäkts av att något är på gång. Många har passat på att flytta sina båtar till mer skyddade platser, kollat tamparna extra noga. irat runt som fulla höns, sprungit om vart annat med båtdynor, pressenigar, segel, spik och hammare för att spika fast lösa föremål på sina hus m.m m.m. vattnet ät skyhögt och kommer säkert komma vara över bryggorna innan är över. ku inväntar vi lugnet före stormen som de brukar vara.

jag har laddat batterina i systemekameran för att ta årets första storm bilder på vågor och hav. har redan planerat in ett besök på tisdag på hyppeln för att trotsa vinden och gå till stenskär och ta kort på när vågorna piskar upp.

för er wom inte visste så kommer stormen dra in med full styrka från östersjön/kattegatt rätt in på g
hyppeln och rörö och orkanbyar är nog att räkna med. älska älska älska väder !

friiiidag

härlig fredag. sovit gott har jag också gjort. drog och kikade i hummertinorna jag och mats, bara krabbor och någon eremitkräfta gungade bra också men vad gör det, jag är härdad, värre för mats. besök hos mor och far

söta eremitkräfta

leeeedig

vet inte när jag var ledig en fredag senast och faktisk höll mig "hemma". inget planerat denna helgen och jag är ledig fram till onsdag sedan ledig tre dagar till.

så sjukt nöjd med mitt hår, hur kunde jag gå runt som jag gjorde innan lixom? en aning ljusare på sina ställen samt en del uppklippt, topparna behövde inte speciellt mycket klippning. köpte också en dyr, dryg hårolja/serum.

Idag har vi varit några timmar på öckerö jag och jolan. biblioteket och lånat allt med pippi åter igen plus två barnfilmer tull henne. apoteket köpte flux till mig, tandläkaren och sa dom ett och annat om att de borde införa tandborstning på dagis för det funkar fin fint på andra dagis runt om i landet. barnen får dessutom bättre tänder. punkt. öckerö kommun har visst svårt att förstå detta och ser det bara som en extra arbetsuppgift och inte det braiga i det.

systemet och köpte två glöggflaskor av min favorit glögg. som jag längtat.

varit hos mamma ätit lunch där och varit ute med de större barnen. Många tror att jag är en vikarie ( som har mitt lilla barn med mig ) men sp är det icke, men man vet väl aldrig. nu till hyppeln, där ska ätas vildsvin och drickas glögg.

sjuka

vi är något sjuka här hemma. ont i halsen, täppta och lite febriga men om några timmar börjar helgen. klippt mig lite idag och gjort några ynka ljusare slingor för kontrastens skull. köpte också en hårolja som ska göra susen mot mitt frissiga hår. det var jag värd.

gjorts slut

idag har jag gjort slut med arbetsförmedlingen eftersom jag jobbar mer en halvtid.

ikväll väntas jobb
bilen är lagad och gått igenom besiktningen.
nu har jag tagit en poerwalk och fortsätter slaviskt med mitt lchf pogram ett tag till.

heja mig.

mat

min

violas

svensson söndag

idag har vi varit en riktigt hedlig Svensson familj. jag var ledig och vädret var regnigt och blåsigt så varför inte åka till stan ena sväng. så blev det. vi har varit på ica maxi, allum i Partille, ätit på mc Donalds och ett långt besök på universeum med min bror, svägerska och min lille gudson, fredrik. härliga söndag. Snart hemma. viola däckade i bilen nu så hur denna kvällen kommer sluta de vet jag inte.

presenter

vad fick dp min under dotter i tvåårs present, ?
pippi badlakan
dockvagn
pärlor
leksaker till sandlådan
två par byxor från märket Molo
m.m m.m.

hemma hos mig

såhär ser de ut hos mig, oftast.

violas tvåårs kalas.

i lördags hade vi kalas för min stora flicka. hi bjöd på buffé med vildsvins hamburgare, egenodlade grönsaker, hemmagjord bostongurka m.m. jätte gott. kaffe med princesstårta från kondis, fina presenter och massa pippi långstrump grejer.

efter att de flesta av gesterna åkt hemmåt så stannade några av oss kvar. vi drack champagne, åt hummern vi fiskat som förrätt, provade några viner som var nyinköpta från italien, grillade rådjursfile med rotfrukter och hade det bara gott. viola däckade framför pippifilm.

hummer med pappas hummersoppa

resan

åkte från knippla 15:40 framme i dala 19:30. färja, bil, buss, färja, tåg, bil. kanske låter jobbigare än vad det är, när nan är två, har en barnvagn att lasta på väskor, ett glatt barn och lagom mätt i magen så går det ju jätte bra. dessutom är det miljövänligt och billigare att resa på detta viset och bekvämt med om du frågar mig, får en annan känsla, vi reser är underhållna har något att titta på, kan umgås på ett annat sätt, resa med andra okända människor, inget mig emot alls.
ja detta gör vi gärna ännu mer och det var ju absolut inte första gången. fina och bekväma bussar och tåg dessutom, moderna och dubbeldäckare både buss och tåg oftastcså man får ju riktigt bra utsikt.

min snygging på tåget.

biljetterna är bokade

imon åker vi till borgunda för att fira viola 2 år. Sista presenten inhandlades igår. fick även övertygat mannen med att uppdatera sin garderob så där rök också några tusenlappar men det var välbehövligt.

var även vuxna och var på föräldrarmöte igår, mycket bra och engagerad grupp människor. jag och mats var yngst och de ända under 30år, men de gjorde inget sa dom.

hummrar vi fiskat upp.

Oct. 07, 2013

secondhand <3

när jag var liten hatade jag secondhand affärer. Jag tyc det var äckligt och tråkigt, idag älskar jag secondhand, det är något som är ärftligt tydligen. min syster min mamma och min mor handlar gärna secondhand och sedan något år tillbaka har jag också börjat. varit inne i en ny secondhand idag i Torslanda. hittade massa fint och det var inte sista gången jag var där. bara man vet vad man letar efter så finns det massa fint att fynda, allt har sin historia. miljövänligt och unikt, älskar. förutom det har vi varit på bushuset i Torslanda, kul kul, mamma min svägerska violas kusin fredrik 1,5år och till och mes min pappa kom förbi en liten sväng.

var också inne i babybutiken och köpte ett par jeans och termobyxor till viola. bra dag.

innan vi åkte till fastlandet.

vaser och bricka till vrakpris från secondhand.

skor jag också hittade på secondhand, apsnygga och unika, slipper gå i samma modell som alla andra.

viola shoppade snygga halsband och armband att lägga i mitt gamla smyckeskrin från secondhandbutiken.

jeans från molo i storlek 92, Didriksons termobyxor från babybutiken.

kallt?

mornarna är både kalla och mörka nu; värre blir det. än så länge inga höststormar inga minusgrader heller i sikte, havet värmer. har inte använt verken vinterjacka ellet vinterskor . 25 grader i solväggen imellanåt. om vi hade bott kvar i hjo så hade det nog varit minus för längesedan. elementen har vi inte satt på ännu och man kan fortfarande köra båt utan att frysa ihjäl. inga gula löv på träden, de håller sig gröna. kontraster.

om en vecka åker vi till Falköping, viola 2års kalas, dax att boka tågbiljetterna kanske. nu ska jag ringa min lilla kille Marcus och kolla hur han mår.