5 saker som irtiterar mig

1. detta är min blogg, du väljer att läsa den och jag tycker och skriver som jag vill.

2. matvaru affärer som har ur dåligt sortiment (läs hyppelns) med snordyra priser trots att 30% utav varorna som säljs redan gått ur datum. sen affärer som har för trånga utrymmen att man inte ens kan komma intill med vagnen för att nå mjölken. bygg ut!!!! ( läs ica hönö samt alexius) ( älska ica maxi torslanda)

3. störande ljud när du ska sova, alla tickande klockor, brummande färjor och snarkande människor bör hålla sig på avstånd om jag skall kunna sova skönt.

4. hypokondriker! varför känner jag så många? det har ont där och kan inte göra si eller så, det roligaste jag hörde senast var att man han inte äta samtliga frukter med händerna, men med kniv och gaffel gick det bra ! vad får ni allt ifrån? leta fel ! jag går inte till doktorn för att han skall hitta fel på mig, jag går dit om jag verkligen lider.

5. tyck-synd-om-mig-för-jag-är-gravid.
antingen har jag noll i medkänsla eller så är jag bara trött på att höra jobbigt om något så fantastiskt som att vara gravid. det ska vara lite jobbigt, men tänk om ni hade jobbat samtidigt och haft annat att tänka på? gå hemma och tycka det är jobbigt att rulla köttbullar? ha foglossning i vacka 11 och förvärkar i vecka 21 låter bara psykiskt. orkar-bara-inte-lyssna-på-erat-gnäll-heller. tänk på dom som inte kan få barn. dom är det lite synd om, som inte kan gå igenom det du gör.

6. frånvarande chefer i den offentliga sektorn som genomför ideer som dom inte själva har en aning hur bra det fungerar idag. ex: i violas nya förskola är allt digitaliserat. snart kan man lämna ungen hemma , sätta den framför paddan och se föken live. maten är ju urkass så hon kanske får mer näring i sig här hemma så det hade ju va bra. linssoppa till 2åringar, hur f*n tänkte dom där? att alla ska äta sig mätta och somna? knappast. när jag skolade in viola i samnanlagt 11 dagar var det alltid 2-3personal. förutom det lilla problemet att en personal alltid satt vid den där j*vla datorn, kollade mejl, la i sitt schema, la ut önskad semester, unicum, rensade digitalkameran från bilder m.m. detta skall göras pådennes arbetstid. ok. men ungarna då? var ju tur att jag var där och kunde snyta näsor och läsa böcker. så upplevde jag detta. ibland hoppas jag att hela internet läggs ner. sen när slutade personal och föräldrar prata med varandra, vad är det för fel på veckobrev och pappersscheman? Internet internet internet. Jag ska bli bakåtsträvare när jag blir stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0