Bro 2

Sedan tänker jag på småöarna i öckerökommun där tillväxten/inflyttningen bara blir sämre och sämre. Även om det kanske inte är mer en 1000 personer som bor på dessa småöar så hade de varit tråkigt om dessa öar blir helt öde. Tillslut är alla dessa öar utan skolor, mat butiker och åretrunt boende, öde öar.  När jag besöker dessa öar brukar jag tycka att de är något av de mest genuina vi har och de är verkliga pärlor som inte bör bli öde. 


I nu läget tror jag många drar sig för att flytta ut och bo året runt eftersom öarnas framtid är oviss samt att de inte kan tänka sig att pendla in till stan. 



Bro blir de förr eller senare. Varför dra ut på de tills situationen blir ohållbar? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0