14 mars

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det violad kusin Fredriks 2års dag hurra hurra hurra. 
 
Idag är också viola 2år och 5mån stor vilKent gör henne till en riktig pratkvarn och nästan hela 91cm lång. Så nu har jag rensat henens garderob ordenligt och har nästan bara kläder i storlek 92-104. Stora tjeje. Nu.  Snart åker motorbåten. I så då får hon plats i sin nya flytväst med dessutom. Lagt undan vinteroveraller och tjockskor för nu är det vår, eller? Blåser 30 m/s ute nu men i vanliga fall brukar det vara varnt. 
 
Börjat jobba på ett till jobb med dessutom, så nu jobbar jag  Mer en 40/h i veckan, Göttans med extra kosing i fickan. Som fritidsledare på två skolor, se denna veckan (v11) har jag jobbat 61h. Mitt ordinarie och fastanställda jobb har tydligen svårt att hitta 40h veckor åt mig trots att det står skrivet i mitt kontrakt att jag ska minst jobba 40 h i veckan och få ut en riktigt bra lön så tar jag lite mer jobb vid sidan om. Det har varit struligt med detta sedan jag började där och dessutom ska jag få lön den 25e. Men som vanligast ramlar den in i början av nästa månad så jag blir försenad med mina räkningar Osv. Så jäkla lata och onödigt, påminelseavgift, jippi. Mycket stul hela tiden faktiskt. Får vara glad att man har ett fast jobb tydligen. Men mår lite dåligt psykiskt av alltihop, är det värt detta? 
 
 
 
Folk frågar om jag ska vidareutbilda mig, klart jag vill men jag har inte betygen eller ambitionen att göra detta, så länge jag trivs med ett jobb är jag nöjd.  Men drömmen är att jobba som barnmorska på förlossningen (kul att föda barn)  eller med djur/barn igen såklart. Äldrevården är också helt ok, men lite tröttsam. 
 
Har varit utan telefon i fyra veckor snart, har vant mig, ganska nyttigt också men ibland lite tröttsamt.  Har många jag velar kontakta, försäkringskassan, arbetsförmedlingen, Malin, johannna, mats, dagis osv.  Hoppas den blir klar från lagning snart, ska skälla ut telenor efter noter när jag hämtar Androidtelefonen  eftersom de gjort många fel de senaste. 
 
 
 
Mycket som behöver upprättas i mitt liv tydligen på gott och ont. glad övre fast jobb men allt har sitt pris tydligen och det är inte första gången jag betalat ett högt pris, men denna gången är annorlunda, jag har familj, barn. Jag att nästan aldrig vara ledig en. Helg och dessutom inprincip bli utskälld så fort man vill vara ledig för bröllop, dop, födelsedagar osv känns jobbigt, som en klump i magen så fort man ska be om ledigt/semester. Det konstigaste. Är att man kan vara ledig 3-4vardagar en nästan aldrig helger. Suck. Idag,  fredag. Är min första spontanlediga fredag på 31veckor.  
 
Tack och hej, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0