hon måste verkligen hata reflexkläder

Ligger och myser med hundarna i sängen enda tills.....
Det går en fabror utanför fönstret i reflexbyxor och då vaknar monstret inom Lexi. Vem karln var vet jag inte men han körde en silvrig Merca och hade ett släp som det såg ut att ligga möbler på. Lexi skäller som den värsta.
Farbron knackar på och ber att få komma in för att fixa elen. Mats har inte sagt något om att elektrikern ska komma idag.  Jag håller Lexi i famnen och hon hugger i luften efter honom, det tyckte jag var bra för att ha män i reflexbyxor rännandes här 8:30 på morgonen vet man aldrig mer. Först såg det ut som en möbelnisse, ni vet en sådan som kommer hem till folk på Lyxfällan och tar med sig deras möbler och betalar ett skammpris. Men vad jag vet så har inte någon anmält oss till det pogrammet och det finns inget underlag till det heller eftersom vi inte sitter i någon ekonomisk kris.
Men ifs. har vi ju pratat om att göra oss av med våran skinnsoffa så undra vad han skulle tänka sig ta för den? dessutom tar han ju med sig den direkt. Hur som helst så var det ingen möbelhandlare utan en elektriker med sina verktyg i lådor på släpet som såg ut som möbler.

Jag ringde Mats och kollade om elektrikern skulle komma idag och det skulle han. Så jag får väl räkna med en rätt stor del av dagen med att vara strömlös och ha en man i reflexbyxor rännandes bort och fram och göra Lexi galen. Det är samma gläfs och gap på henne när sotaren kommer, när sopkillen kommer, när cyklister åker förbi i sina reflexvästar, hon verkligen tänder till på den färgen, det kanske gör ont i hennes ögon ?
Lexi är ju jakt hund och om har råkat driva något rådjur med reflexväst är ju helt osannolikt så var hon fått denna idén förblir en gåta.
Nu ska  jag äta något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0