september

Då var vi inne i september månad.
Jag har spenderat fem dagar på Hyppeln i förre veckan och fick tid till att umgås med vänner, gå på krogen i Göteborg, göra ett försök och fiska makrill och äta och dricka gott hemma hos mammsen och pappsen. 
Jag tog med mig två flickvänner hit till Hjo också, käraste M och J. Vi gick ut i Skövde fredagsnatten och fick svänga våra lurviga, dricka rosé, sjunga allsång, flirta med det motsatta könet samt få ett glas rosé över min nya Odd Molly blus, tack för den.  Inte ens en ursäkt eller ett nytt glas fick jag av mannen ifrån som iofs .råkade spilla ut glaset över mig. 
Snygga som helvete var vi iallafall och kul var det så det går inte att gråta över sådana baggateller. 
 
Viola har hunnit bli 11 månader och pratar som bara den och kärt sig säga tack tack iform av "tata" och Lampa kallar hon "lam" och HEJ är "hä", hon äter till vissdel själv med sin  lilla sked fast maten mest hamnar i knät men det måste ju börja någonstans. Hon sitter helst på knä och leker "plocka i och ur" leken eller lägga saker på hög. Hon matar hönorna med små smulor och tycker det är jätte roligt. Hon står själv i mellanåt och brukar även sätta sig rätt ner på rumpan från stående, så framåt går det.
Hon  ligger imellan storlek 68-80 i kläder fast för det mesta storlek 74 och till och med några byxor i 62, lillpluttan.
 
Hönorna har börjat värpa.
Vi har gjort eget ekologiskt hönsfoder.
Bärgat in egen halm som strö matreial samt ställt inte altanmöblerna inför vintern.
Inte en dag försena med något alltså.
Gillar liver förövrigt, fattas mest bara ett fast jobb med fast lön. JA TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0