ny jacka

fick hem min jacka som jag beställt, en vit :S seglarjacka som ska klara de mesta. snygg är den också. från märket Pelle P. för övrigt har viola verkligen förstått att sopkorgen bär guld och börjat äta rester eller plockar upp ägg/potatis/äppel skal och leker med vilket menas att hon sprider dem över hela lägenheten. så nu luktar här soptipp.

jackan på mig.

viola vill inte somna

igår var min dotter uppe till 21:30, sedan tvingade jag henne att blunda efter att hon börjat bli allt för odräglig. hon fick en ny leksak igår i form av en liten porslinservis, tyvärr med Hello kitty på som jag är allergisk emot. men viola älskade att leka med den och satt under bordet och plockade med den till 21:30.

aptrött

trött i huvudet trött i fötterna. mycket att ta in. nytt jobb. jobbar kvällar och helger. Kioskbiträde. kul tiden går fort. många priser atr lära sig, säljer allt från tamponger till lösgodis, hyr filmer, atg (hästar), svenskaspel, kulglass, bullar, kaffe. men nu kommer färjan så dax att lägga på.

håkan

håkan hemma över ett dygn. viola var nog gladast av alla över att ha en vovve hemma.

leker inne på violas rum, håkan håller kollen på barnet.

ute på promenix.

midsomnar dagen

förrätt. ungsgratenerad chevre på en bädd med sallad och ljummen honung. mums.

huvudrätt. potatis, torskrygg med rödvinssås.

fler midsommarbilder

pappa stod för maten.

dansen.

sång och musik senare på kvällen.

bildbomb

sjuk bebis

knippla hamn dagen före midsommarafton

mats föräldrar kom hit. går runt ön och plockar blommor till midsommarkransen.

väntar på färjan från knippla till hyppeln.
på färjan. viola bär en klänning från esprit.

viola fick äta vaf hon ville. sjuklingen.

nytt

dåligt med bloggande dåligt med uppdateringar. viola har haft tredagars feber i 40, 9 graders feber, prickar och allt, vsrit på vårdcentralen, tagit blodprov, hög sänka. nu mår hon bra. bästa midsommar på flera år. varmt och skönt, god mat och massor av vänner höll sig hemma. bastat, dansat, supit som förr. en i gänget. härligt att ha nära till sina vänner igen.

fått fantastiskta besked och jag har fått jobb på ö-ö om jag sköter mig blir jag fast på heltid, hur ofta händer det i livet att någon bara ringer och erbjuder jobb som man inte ens har sökt. once in life time. det här blir nog bra.

tack viola

tack för den härliga sömn du gav mig i nattt, eller inte. somna 20 sen vakna hon 01 till 04:30 som att strö salt på såret blev det ingen sovmorgon mer en till 07 med en extra grinigt barn ist.

för att jag måste framstå som den perfekta mamnan ;) så gjorde jag tacosmörgås till åt henne, såhär fin blev den.

converseflickan

idag har det hänt massor. mycket bra saker och förväntningarna är höga, inte minst på mig. Får berätta vidare om den saken en annan gång.
varit på Öckerö en sväng, åkt hem, åt lunch, sovit middag i två timmar. älskar att sova middag med min dotter, så skönt. vi har haft underbart väder, soligt , varmt och vindstilla. viola har badat naken på stranden, jag badade dock inte just för att jag inte kände för att visa mig naken. vi har också hunnit med lekplatsen, handlar i den lokala affären. mats kom hem 5, lekt ute i trädgården en bra stund med hinkar fulla med vatten. När viola somnat tog jag intervall träning runt ön. tog 47 minuter med dunkadunka i öronen. gött.
dagens lunch för viola. grönsaker, egenpanerad fisk och potatis.

leopardklänning, låga vita converse.

vyn runt ön denna kväll.

segling

seglat till Marstrand idag, jag mats och pappa. medvind för det mesta, mats blev trots allt sjösjuk, veklingen. jag fick styra, mats fiska, pappa skötte seglen. varit uppe på Marstrands fästning och kikat druckit alldeles för länge. druckit öl på en jätte fin och stor segelbåt på 25m. ska snart ta en pubrunda antar jag. barnlediga.

seglingen

sett 50 sälar ser ni sälarna på bilden?
uppe på fästningen

woop woop

glada besked. hur ofta händer det lixom och i dessa tiderna? överraskad och förvånad så nu håller vi alla tummar och tår.

sovmorgon

från att vaknat 5:30 så vaknar vi numer 7:30-8.00, lyxigt. viola kanske förstår att hon har sommarlov nu eller så är det den friska havsluften som gör henne trött.
nu ät vi med soffa igen, en snygg sådan. nu fattas bara lite snygga kuddar och plädar. gärna från lexington :).

regnväder

självklart måste man ut i regnet. slänga skräp, hämta posten i postboxen. jag blev dyngblöt då min jacka läckte in. sedan fick vi första gången använda regnskyddet till vagnen. viola var överlycklig av att gå i vatten pölarna. snart lunch sen sova. sen gå till affären och kanske titta in på öns biblioteket. har också hunnit med att göra lera så vi har nog att göra idag. mats kommer hem ikväll med en soffa :)

lera.

pimpa med frukt

varför inte ha frukt på kakfatet? snyggt och fräscht

dagens måltid

närfångad torsk (hyppeln), stekt i smör salt och vitpeppar, kokt potatis, ärtor och äggsås .

onsdag

idag har vi hunnit med en hel del. efter frukosten åkte jag och viola till torslanda och handlade veckans mat på ica maxi. förutom mar inhandlades en fin liten grill. sen har vi fiskat krabbor så det står härliga till och vi bägge är så förtjusta över livet på havsbottnen. dessutom badade mats i den hela 16grader varma havet vilket viola tittade på så nu vill gon vara gå ner i det blå.

min moloflicka

Molo <3

tack snälla kära mamma för de fina molosetet till lillan. hon kommer vara snyggast på stan.

tisdag

sitter just och gassar i solen, viola leker i sandlådan. åkte en sväng till hyppeln och är kvar här. vi åkte färjan och viola gillar verkligen det, sprang runt som en tok på däck. har varit på stranden och plockat snäckor och viola gick ut med sina stövlar i havet.

på färjan.

påväg till stranden

bilder från lördagen

min dag

gått morgonpromenaf. flyttat. packat upp. Ringt viktiga samtal. druckit champagne mitt på dagen. fått besök. fått besked. fiskat krabbor. åkt färja. gått promenader. druckit gammeldansk. druckit en öl. ätit kräftor. ätit middag. lekt med min dotter. gått kvällspromenad. älskat mitt liv.

studentfirande

i onsdas var vi i skövde för att fira Marcus student. han har gått vvs linje på Kavelbrogymnasiet. förutom det har mats haft honom som praktikant när han hade eget företag, som om inte det vore nog så är han godvän till oss och den enda förutom Mats som var med timmar innan Viola föddes i mina smärtor i fridene. trots att det skiljer några år imellan oss så har vi mycket skoj tillsammans.

Väntar

marcus
Grattis marcus!

källö-knippla

vi har flyttat, igen. det blir aldrig riktigt som man tänkt sig. Men det kan ju alltid bli bättre:, eller? det får vi verkligen hoppas. lämnat dottern hos farmor över natten och de kommer hit imon. skriver mer en annan dag för nu är jag trött och ska sova en HEL NATT, dessutom sovmorgon imon.

vårat nya crib.

tog en kväll promenad och passade på att gunga.

kvällssolen övet skärgården.

mats fiskar.

åt mat på restaurang brygghuset på knippla. mums mums. kan varmt rekommendera. jag åt husetsfisksoppa och mats tog dillstuvad potatis med lax, till det drack vi alkoholhaltig dryck
havsutsikten från sovrummet.

bad och champagne

viola har invigt sina badbyxor på jönköpings äventyrsbad vilket var mycket uppskattat, hon gillar verkligen vatten och tog för sig. härligt att se att vi inte har en badkruka i familjen.

för övrigt så serverades Champange och körsbär när lillan somnat igår. Älskar champagne

promenad och söta trosor

småbarn har tydligare coolare underkläder en vuxna. violas första trosor inköta samt årets uppsättning av basbyxa.

eftermiddags promenaden i parken.

första katten som viola fick klappa en längre stund utan motstånd.