fre-lör-sön

fredas träffade jag en kompis från gymnasiet. vi var i slottskogen och viola satte sig upp på hästryggen och red för första gången. mats landade hos oss 18:30 på olivedalsgatan i linne. vi gick ut och åt picknick i slottskogen. tog sedan en lång promenad genom stan. viola somnade i vagnen och vi var tillbaka i lägenheten 22.vädret var härligt.

lördag började med lyxfrukost på restaurangen precis nedanför lägenheten.

Sedan begav vi oss till Liseberg och åkte,, åt på resturang och bara vad här och nu. toppen dag!

tor-fre

Helgen tillbringade från torsdag till söndag i gbg. helt fantastisk väder med övernattning både i högsbo hos Violas kusiner fredrik och hannes tor-fre.

fredrik och viola.

viola och hannes 2 månader.

soliga torsdag

åter en dag ledigt,, även om summan på lönekontot blir något mindre är de ibland viktigt att hinna umgås med sina nära och kära, pengar är inte allt.

så idag har vi fiskat krabbor. vi fick dessutom en stor matkrabba och massor av klor att äta. så bara hem at koka. som tack för all krabba gick jag till den gamle fiskaren och gav honom älgfärs. inte nog med att hans hus är som ett museum med fiske redskap och torkade intressant djur från havet. han har dessutom massor att berätta.

gillar den där gamle mannen.

åkte in till stan för att sova över hos marie och barnen. de har lekt jätte mycket men de är en svår ålder för två tvåårigar med de där att dela med sig.

nu ser jag på ishockey innan sova, ser ut som jag tippade rätt. 2-2.

viola oxh den gamle fiskaren i hamnen.

viola håller spannen med krabbklor på väg hem.

stor klo

fin trädgård

viola och katten

mot staden

goungarna väntar på spårvagnen.

härlig onsdag

började dagen tidigt (07:00) och gick ut för att fiska krabbor.
efter det åt vi en stor god frukost med massa melon, ägg, färskt bröd, yoghurt, bär, grönsaker och dansk ost.
Sedan gjorde jag goda baguetter och la saften på kylning och gick till stranden med hinken och spaden.

där var vi faktiskt inte ensamma vilket jag trodde vi skulle vara. en mamma med sina barn 3,5år och 10månaders som var flickor som både jag och viola snabbt fattade tycke för.
vi var på stranden i nästan 4:timmar och lekte som tokar. badade, ha till och med ja la hela kroppen i vattnet. hae jätte kul med vettiga diskussioner, blev bjuden på kaffe, kex m.m. och barnen hade jätte kul. mådde verkligen jätte bra av att se viola så aktivetad som hon blir med andra barn i närheten.k
fiska krabbor 7:30 och redan varmt och skönt ute.

viola på stranden i sin favorit tröja.

blivit med.....

....tv. smart tv. en sån du kan ladda ner appar med, streama och fan hans moster som jag en inte riktigt vet.

annars har jag och viola varit på Lekparksdejt idag med R och lilla W som ör exakt ett år yngre än viola. vi har lekt ute och lagat lunch här hemma, vilat middag och installerat den nya tvn.

imon vankas gött hem här på knippla tänkte jag. plocka med oss leksaker till stranden och bara hänga picknik och mys i all enkelhet.

Lekparksdej

converse flickan

min (läs MIN) nya Samsung smart tv.

19 maj

idag har jag jobbat 8-15. och nu är jag ledig enda till söndag morgon. har inte så mycket planerat dessa vardagarna men hoppas kunna lekparksdejta någon och andra små aktiviteter. har lånat hem lite filmer till kvällarna när viola somnat och till henne lånade jag ringaren från notredam på bibblan.

till helgen blir de lek och stoj i centrala Göteborg, rn sväng till Liseberg hinns nog med hoppas jag.

ser blixtrar från fönstret, hör mullret, färjan går fram och tillbaka och ambulans båten körde för fullt just förbi märks att man bor utanför havets E4.

åskan och ambulans båten.

mity nya armband, by: systembolaget.

när vi kom hem var vi ute i den varma solen och lekte en bra stund.

brännan

18/5

dagen började varm och solig. åkte in till stan en snabbis. srn tillbaka till soliga hyppeln. träffade Marie och pojkarna, viola och fredrik lekte. srn hem, promenad, mat och nu i sängen. Ska försöka skriva oftare.

lite bebismys med hannes 2 månader.

kussarna leker.

längesedan

sorry, bara inte haft ork att skriva och nu har de ju hänt en del grejer sen sist.
för en vecka sen var vi i spanien, även om vädret var så bra som svensksommar, maten gudomlig, invånarna snälla och vägarna krokiga. vi har hyrt bil och åkt runt till små bergsbyar, shoppat järnet ( bilder kommer), badat i havet, festat lite,, ätit ute m.m.

planerar redan nästa resa, men inte till spaninen dock, mats fyller ju 30 snart :) har också lust med en tjejresa i höst.
resdax mot Spanien.

frulle på landvetter

de kunde gått illa

sätter på plattan för att koka potatis. går till sovrummet och viker tvätt, hör smatter, duschar dom i våningen under mig?.de gör dom nog. 15 minuter går, smattret fortsätter. går och kollar potatisen, upptäcker till min fasa att fel platta är påslagen, detta är andra gången det händer i mitt liv. på den värma plattan står fisken jag skulle steka och vällingen jag hällt upp i plastpåsar för att packa ner i resväskan. attans. de osar som bara den, luktar bränt, rökmoln, brandvarnaren går igång. skit också. vad ska vi nu äta till potatisen.

om 24h

om 24h sitter vi på Landvetter mot malaga. skönt de ska bli. regn och rusk här hemma ser de ut som ^^ gott de. sol och bad för oss ist. 25 grader varmt. packar in i de sista. tråkdag som denna.

nu

Varför skall alltid männen köra bilen?
mår man bättre av ekologisk mat , finns det statik på detta?

jobbat 164h i april.
om en vecka är jag i malaga spaninen. packat lite idag samt städat här hemma.
mats och viola är i Falköping hos farmor och farfar till söndag. Jag jobbar ändå helg. helg 8 av 8, helt jävla sjukt hur planerar schemat, det är inte hälsosamt för mig som personal att jobba så mycket helg som jag gjort.

sjuk på de med, vilket jag inte varit sen när jag vet när. hostig och snuvig.

en onsdagkväll som hundvakter på hyppeln.

min älskade dotter sover middag i den lilla mysiga barnsängen från början av 1900-talet.

pratar med sin bebiskusin, hannes 2 månader.

fredrik, viola och mormor gjort tårta av kottar och blommor.

viola klappar getterna på barnens zoo

en vanlig dag påväg till förskolan.