Nu har jag fått de sagt

Vet inte vad de är med mig. Så trött hela tiden. Allt tar musten ur mig. Förkyld också :.(  Ska åka iväg till Tidaholm (eller tiahölm som de säger här).  Köpa färg till pannrummet, mat (ikväll blir de tacos med älgfärs) kanske en film, mat och lite vin såklart. Gärna någon whiskey som ger susen i musen för en förkyld hals.  Ledig i helgen så då kan jag passa på att vara lite sjuk.  Annars är allt bra med oss här hemma. Jag och Mats håller oss väldigt sams ochvi älskar varandra. Värst vad många par de är som gör slut eller bråkar nu. Vi bråkar nästan för sällan, tjafsar gör vi lite imellan åt vem som ska bädda sängen, plocka katt bajs och ställa in tallrikar i diskmaskinen ^^

Vi har de väldans bra. Några byggstenar till ett välmående förhållande tror jag är att bägge arbetar och drar in pengar. Att man somnar sams och gärna att man somnar i samma säng. Att man ger varandra tid till att vara ensamna i hemmet,. Ha en egen hobby och att man hjälps åt i hemmet/byget så gott de går, även om den ena är sämre en den andra i vissa saker. Mats tycker de är skönt om jag bara "sitter" med och pratar med honom när han snickrar till exempel. Att jag är delaktig på något sätt.

De bästa av allt med en prioreterad ekonomi är att jag har råd att unna mig saker. Jag köper säkert kläder/skor/smink för 1000kr i månaden. Jag rider en gång i veckan osv. Kan betala egen bensin och skatt på bilen, snart nya däck också, service m.m. Jag unnar den maten jag är värd och är nyttig av mig, för de har jag råd med (mycket ekologiskt, bra hudprodukter, mycket fisk och grönsaker). Glöm inte att du blir vad du äter och jag tror att skönhet kommer mycket inifrån, inte vad du använder för produkter i ansiktet.  Jag har även nu råd arr gå till inte så billiga frisörer för de mår jag och mitt hår bra av, de tycker jag är roligt. Jag har inte heller några lån och de ÄLSKAR jag rent ut sagt.

De ggr jag har varit arbetslös och vi bråkat mer en när jag jobbar, för jag mår bra av att ha en egen stabil eknomi. Vi kan ge och ta. Jag kan bjuda honom ibland och han mig på olika saker. Vi har råd att äta ute, gå på bio, köpa presenter och resa om vi så vill. Men nu lägger vi de mesta pengarna på att bygga och renovera.

Tack för ordet. Ha en bra dag.


Når jag hade varit hos frissan i Maj (var även där i Augusti)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0