Träna minnet

Dagarna går så fasansfullt fort!   Redan Torsdag.  Låg i sängen och läste igår om barns utveckling i alla åldrar. Allt från att det bara är någon månad fram till de är tonåringar. Så då bestämde jag mig för att träna barnen på minne idag. Deras kortminne alltså.  Jag hade olika kommando som 1,2,3 och 4 som jag sa när som helst under lektionen. Kommando ett var att sätta sig på rumpan, 2 var att para ihop sig två och två, 3 var att ställa sig tre och tre, och 4 var att alla skulle komma fram och nudda mig.  Ett bra sätt att få uppmärksamhet av stimmiga sex och sjuåringar. Sen la jag fram olika saker som de skulle komma ihåg, sedan tig jag bort ett när de inte såg och sedan fick de gissa vad som fattades. Till sist fick alla tio likadana småsaker så som pennor, pusselbitar osv.  Så la jag upp vilka saker jag la fram, barnen fick titta och memorera sakerna i några sekunder sedan fick  de själva lägga fram vilka saker jag hade valt ut.
Efter jobbet åkte jag ner till Hjo, handlade småsaker och gick in en sväng på mitt andra jobb och kikade in hur de hade det.  Nu är jag hemma. Rådjurs stek ligger i grytan och ska puttra i tre timmar med kryddor, grädde och mjölk. Har gjort i ordning den hemmagjorda purjo och potatisgratängen som står i ugnen och puttrar, hoppas inte ugnen börjar brinna igen :)
Ha en trevlig dag.
Bild på henne bara för att jag älskar henne så mycket. Så fin och rolig att fota också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0