brinner i halsen

För första gången i mitt liv hade jag halsbränna igår, jag har aldrig haft det men ordet halsbränna beskrev känslan väldigt bra så jag antog att det var detta. Gjorde verkligen jätte ont imellan åt och visste inte vad jasg kunde göra åt det. Tvingade Mats att leta efter något i medicin skåpet som kunde hjälpa, han hittade Pepcid duo som man inte ska utan läkarkontakt  om man är gravid :/ . Smärtan blev inte bättre så jag tog en ändå, man kan inte alltid vara felfri och bebisen sparkade lika mycket som innan. Väntar bara på den dagen då den sparkarsönder så skinnet spricker. Kul att se hur magen guppar. Har väldigt svårt att veta hur jag ska sova, somnar oftast på sidan men vaknar av att jag har ont i höften, lägger mig på andra sidan tills den blir öm.
Tips på hur man kan sova/ligga är välkomnat !



Sedan har jag upptäckt att förkyldningen som jag länge trott att jag haft beror på att jag är gravid och att mina slemmhinnor en svullna för jag är jämt täppt i näsan. Hur ska jag bota detta, låter ju jätte rolig när jag pratar med näsan täppt. Kan ju inte alltid använda nässpräy. Annars så är väl allt bra, jag dricker min blutsaft, äter små potioner då jag inte får i så mycket i magen men äter flera ggr om dagen. Jag springer och ä ute och går några dagar i veckan, sugen på att ta en sväng nu men jag måste få färdigt några saker först.  Och igår vokte jag alla små barnkläder som är i storlek 50-68 och la i garderoben, har nog  tre byxor, fem små tossor, en fleecebody, och massor av budys och tröjor som är i alla fäger både rosa, blåa, prickiga men allt är ju välkomnat. Tillists har jag också fått massor av små mössor att ha på den nyfödda. Jag la kläderna i den korgen där Mats brukar ha sina arbets T-shirtar så han fick leta i morse kan man säga. "dessa får inte jag på mig förstår du väl" sa han när han tittade i sina gamla krog. Han fick lyfte på huvudet lite till för att hitta sin t-shirtar.

Ha en fin dag.


Magen idag, vecka 23 (22+1)

Kommentarer
Postat av: Anne-Li

Jag tror det är Gaviscon du ska använda mot halsbrännan när du är gravid... Men hör med dem på apoteket för säkerhets skull...



Tips på sovställning är halvsittande, har du en saccosäck är det grymt;) Annars funkar det bra med att bulsa upp kuddar också... Tyvärr kommer det bara att bli värre efter hand som magen växer och det är ju en bit kvar...

Men, men, belöningen är enorm ;)

2011-06-13 @ 15:02:47
URL: http://anne-lisfoto.blogspot.com
Postat av: Hanna

Gaviscon provade jag men för för in i helvete! Aldrig mer! De bara växte i munnen ;) Så jag köpte losec mups och de funkade kanon! Tog 1tablett ochd en höll i 5 dagar! Mot slutet fick jag ta varje dag ;)

Bikarbonat funkar också och samarin :)



Jag la en plattare kudde under magen/höften.. Och en mellan benen.. Då sov jag ganska bra.

2011-06-13 @ 16:58:42
URL: http://hanniie1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0