Åttonde besöket på MVC

Idag  var jag en lång stund på MVC 1,5 timme allt som allt. Det blev mycket prat om vad jag förväntade mig kring förlossningen och en sammanfattning av min graviditet. Förlossningen ser jag självklart fram imot, samtididigt som jag är orolig och något nervös. Kommer jag klara det? Hur ont kommer det göra? Kommer jag kunna behärska mig och kunna bibehålla kontroll? Tänk om något går fel med bebisen? Hur kommer Mats uppleva allt som händer? De här ju saker vi inte vet vad som kommer hända som vi bara kan spekulera i men jag har ju bra förutsättningar att allt kommer sluta lyckligt.

Barnmorskan skrev ner min önskemål om smärtlindring, skrev ner att jag önskar vegetarisk kost på BB och att jag vill använda min egna kläder och tillhörigheter under min vistelse där. Ska tänka igenom om det är något mer som ska förmedlas om förlossningen nästa gång jag går till barnmorskan.
Min mage hade "växt" 3cm sedan sist jag var där och var nu 32cm "hög", bebisens hjärtljud lät bra och den sparkade livligt mot dopplern när barnmorskan lyssnade. Mitt blodtryck var bra, lågt som vanligt. jag har nu gått upp 12kg om man utgår från min ursprungsvikt  innan jag blev gravid. Jag ställer mig frågan igen, vart sitter alla de kilona?

Kommentarer
Postat av: stina

Du är så fin Malin :-)

2011-09-20 @ 19:28:02
Postat av: Malin

Jaa, det är jag Stina <3

2011-09-20 @ 19:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0