Laddar

Nu är det på tiden att ladda inför förlossningen så barnmorskan igår, den kan faktiskt dra igång när som helst om det vill sig och bebisen är redo för att möta livet utanför.  Hur jag ska ladda?  Jag ska göra så lite men ändå så mycket som möjligt.   Jag ska ta sovmorgon nästan varje dag, vila någon gång mitt på dagen om jag känner för det och äta lite bättre.  Jag läser endel om förlossning i brochyrerna jag fått av barnmorskan men vill samtidigt inte veta för mycket och vill ta situationen lite som den kommer, det är trots allt något helt nytt och helt unikt som händer. Framförallt är jag ointresserad av hur andra upplevde sina förslossningar, de kan vi prata om sedan när jag fött barn.  Varje förlossning är unik och när du tog EDA, eller hur du kände utav lustgasen bryr jag mig inte om för nu är det JAG som ska föda barn, inte du.

Jag var ju som sagt och handlade igår, massor av mat. Tror visserligen jag kommer behöva handla några ggr till innan benisen föds men jag ska ju ladda med bra mat nu, var det inte så? Jag köpta massa bröd jag tycker om, ostkaka som jag aldrig annars äter men kände mig sugen på det. Folielådor så jag kan laga massor utav mat nu innan och sedan när bebisen kommit hem så slipper jag ställa mig framför spisen, jag ber bara Mats dyka ner i frysen och slänga in maten i ugnen för att värmas upp, de borde han väl ändå klara av :P Inte ens Mats kan misslyckas med matlagningen då, nej då Mats är faktiskt rätt duktig på att laga mat när han nu gör det.  Så matlådor ska jag börja göra en del och andr saker som jag tycker är gott som tomtegröt att frysa ner, baka vaniljbullar till de kommande besöken som blir.

Jag ska nu börja äta mina powersmoothies med massa frukt, nötter och bär i. Det är ju höst och kroppen kan behöva lite extra vitaminer. Jag knaprar järn tabletter så det står härliga till. Dricker hur mycket oboy jag vill och tekakor med ost och the på kvällen innan läggdax (något man också får tillåtelse att göra när man är höggravid).
Jag laddar också genom att läsa alla reklam som kommer i brevlådan i brist på annat, värvar med att ha högläsningen för Mats när han skruvar gipsskivor på övervåningen ifrån Hjotidningen, Landtidningen och "vänta barn" boken samt öser korsord där han får vara delaktig i.

Läser igenom mina Gravidblaskor om och om igen om olika par som gjort kejsarnsitt, om kvinnor som fött barn på Liseberg eller barn som är föda förtidigt eller dött i magen. Både roliga och tråkiga repotage. Jag tävlar om bärselar från Babybjörn, tuggringar till bebisar, presentkort, korsord, böcker, filtar från märket Ggegamojja  samt barnvagnar (trots att jag ändå har en). Men aldrig vinner jag något.
Smoothie, Gravid tidningar, vänta barn boken, en brochyr om bebisens säkerhet och sedan kan jag inte sluta dreggla över barnvagnen jag köpt från Emmaljunga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0