Öckerö

Idag gick jag upp på väldigt bestämde tid nämligen  08:25, jag har inget emot bestämda tider, tvärtom.  Färjan gick 09:25 och om man misssar den, ja då får man minsann lugna sig någon timme tills nästa går och det skulle ge mig förödande konsekvenser eftersom jag ogillar att vänta. Väl på färjan lyssna jag på musik i takt med att färjan gungande sådär mysigt som bara nordöfärjorna kan göra. Mamma hämtade upp mig på Burö och sedan åkte jag med till hennes jobb på en låg och mellansstaidie skola på Öckerö. Jag får verkligen en klump i magen att befinna mig på Öckerö, så även när jag åker igenom Hälsö, skitöar om du frågar mig, har bara gjort min barndom illa med sina elaka barn. Jag tror det ligger någon slags förbannelse över dessa öar att de nästan bara kan få elaka barn. Elaka människor (vadå dra alla över en kant?)



Har fått vara med på lektioner och på fritids, sedan har jag även vilat ett tag på soffan på fritids eftersom jag blir så lätt trött nu, var är min energi?  Behöver verkligen en så lite bebis ha så mycket energi, dom som ändå sover så mycket. Efter vilan åkte jag till Apoteksgruppen och hämtade ut en sådan där gratisbox man kan få om man visar magen. Den innehöll lite småsaker, fast jag tycker fortfarande inte att det var något värde utav 500kr i boxen, men vem kunde drömma om det.


Nappar, barnsked, tidning och produkter från (ja hur de nu stavas)

Jag har ju ingen "helspegel" hemma i Fridene och blev rädd för den gigantiska kvinna som mötte mig i spegeln i morse, och folk påstår att jag är "liten".

Kommentarer
Postat av: J

Kan också få en liten negativ känsla när jag befinner mig på dom öarna! Skönt att man bara behöver åka snabbt förbi dom oftast...

2011-09-09 @ 20:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0