Fredag

Två nätter kvar to go. tre nätter i rad ska jag jobba, 10timmars pass utan rast tar på krafterna, Att sitta stilla så still och samtidgt hålla sig vaken är inte vårt då jag väljer att sitta på de mest obekämaste stolarna i alla de möjliga konsitga ställningar för att få det nårolunda bekvämta. phu.  45 timmar på sex dagar. Goa pengar att ha men det är jobbigt vill jag medde då jag inte hittar rutiner för att sova på dagarna. Somnade fyra timmar när jag kom hem men behöver nog yttligare en lur för att orka, det är den som är svårast att komma till ro med. Har en fundering på att åka till jobbet redan klockan 18 fast jag inte börjar förens 21 och sova där en stund innan. Där finns inget barn som skriker och kan väcka mig.  Mats är hemma och tar han om lillan men han har också saker att göra.

Skattat och klart får jag ut cirka 100kr i timman när jag jobbar natt tror jag, det är sp många olika ON tillägg för natt/helg/röddag osv. Har ingen koll.  Sen har jag semestertillägg på 17kr i timman. Sen ska skatten ta sitt och facket sitt.  Jag gillar att jobba nätter hur som helst eftersom det är långa pass och sedan ledig minst 14 timmar. Och fler nätter kommer det bli, det vet jag .

Fan var jag hatar dessa flugor som surrar kring mig här hemma. Mats fick för sig att vädra ut vilket resulterade till att miljoner flugor nu parar sig i våran skinnsoffa och äter smulor på golvet.
bild från 2008 då vi odlade solroser på 1hektar av våran mark, de var fint.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ett tips till sömn på dagen om du vaknar lätt är ÖRONPROPPAR :D Det använder jag. Funkar perfekt.. Och vill man bara vara halvdöv så behöver man ju inte ta i båda :P

Man hör ju det som låret precis intill men inte ett par meter bort.. Kanon :)

2012-05-18 @ 19:46:08
URL: http://hanniie1.blogspot.com
Postat av: Anna

Öronproppar är kanon om man vill sova ostört. Jag sover alltid med öronproppar djupt insatta i öronen. Så skönt att slippa alla störande ljud när man ska sova. Sover så mycket bättre och djupare när jag har öronproppar på mig. Fler borde verkligen testa.

2012-05-19 @ 16:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0