1000-bitars puzzel

Då var det vintriga december redan. Detta är en smärtsam dag vill jag bara säga, men jag tänker inte ge upp. Tänkte laga potatissallad och älgstek tillsammans med Alvedon (?) Alvedon är det bästa jag vet just nu.  Blir nog ingen långvarig vistelse ståendes idag, det gör för ont. 

Iallfall, igår åkte Mats och köpte 3x1000-bitars puzzel, nu har han att göra. Alltså det är tre olika puzzel och alla är 1000-bitars, riktigt roligt faktiskt.  Det är ju ett billigt  sätt att underhålla sig på i vinter. Han köpte även en present till mig som jag fick nör jag kom hem från kvällsjobbet. Jag har ju varit lite nere så det hade nog kvittat vilken gåva han skulle ge mig. Jag fick iallfall den där goda glöggen, "Lucia choklad" som den heter från blossa.  Men den ska jag spara.

Ska försöka att plantera om några blommor med om inte smärtan tar över för mycket. SKa räkna  snöflingor som faller till marken, kamma fransarna i gardinerna, diska, dammsuga, torka av ytor, ja med andra ord behöverjag många alvedon idag. När jag är klar ska jag sätta mig med 1000-bitars puzzlet. Tänk om det skulle vara klart till Mats kom hem, vad snopen (ja snoooopen och inte snoppen, försök inte.)  han hade blivit då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0