Dag 05 - Om det här vore min sista dag

Dag 05 - Om det här vore min sista dag

Leva ut livet så mycket som möjligt.  Börja dagen med att dricka champagne, kramas i sängen med min prins, länge länge.  Göra god frukost med exotiska frukter, bjuda in alla jag känner på en dag med skratt och skoj och god mat som jag lagat. Framåt små timmarna hade man väl kollapsat någonstans, men det gör ju inget för kistan ligger ju ute i stallet så det var bara att häva sig dit för att sedan brännas i en stor brasa och runt om kring springer mina vänner nakna och fulla och hyllar min levnad.

Det jag är räddast att för är en plötslig och oväntad naturkatastrof. Jag kan tänka på det rätt ofta, inte konstigt att man samlat på sig konserver omedvetet när man handlar, ut i fall att!  Att allt plötsligt blir svart, eller varför inte vitt. Att solen försvinner, att allt utplånas och vi dör sakta men säkert. Att jag inte kan ha kontakt med om världen och bara försvinna ut i tomma intet. Det värsta skulle vara om jag var den enda som skulle överleva en  naturkatastrof själv, och stå och klara mig själv i en tom öken.

Det är svårt att tänka på sin sista dag i livet när man inte ens tänkt ut vem som skulle vilja ärva mina sängkläder eller mina hårborstar. Men den dagen kommer, var så säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0