Dag 09 - Mina syskon

Dag 09 - Mina syskon

jag har två äldre syskon. En syster som heter Hanna och är åtta år äldre en mig och en bror som heter Karl och är sex år äldre en mig.  Något jag är lite bättre på och mallig för är att jag är den enda av oss som har körkort, egen bil och hus.

Min syster har läst på skola i många år både i Danmark och i Sverige. Hon tycker om konst, design och gamla saker. Just nu är hon väldigt inne på uppstoppade djur, skelett delar från djur och horn som hon sedan tillverkar smycken utav av. Hon är nämligen smyckesdesigner. Hon jobbar i en klädbutik i Göteborg. Som heter Weekday. Där får hon även chansen att designa kläder, smycken och väskor.  Hon har även gjort kläder och smycken åt kedjan MOONKI. 

Här kommer ett regn av bilder på min systers konstverk.



Herr och fru af Ekström Lindén


Krabbklo i silver som min syster gjort

Halsband som syster designat

Fler halsband som hon gör och säljer i betsat stål

Accesoar som hon designat och hade med på sin modevisning i somras






Sen har jag ju en bror också. Han heter Karl Fredrik af Ekström och är sex år äldre en mig så han är alltså, ja hur gammal är han nu då?  27år måste han vara, hjälp var gammal han blivit. Min bror och jag bråkade riktigt mycket när vi var små. Aj vilka smällar jag fick och vilka bit och riv märken han fick utav mig.  Det var oftast han som började reta mig till jag blev illsur.

Idag är iallafall min storebror utbildad sjökapten. Han är ute på de sjuhaven och jobbar på stora fartyg.  Jag tycker min bror är jätte duktig som siktat och blivit det han länge drömt om.  Han har vekligen klättrat sig upp till toppen. Han har även en flickvän som han bor ihop med när det väl är hemma tillsammans i en lägenhet i Göteborg.


Alla vi syskon med våran "syskon tatuering" ett Ankare på armen.

Bror på jobbet

Bror


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0