Dag 12 - Dåliga vanor och laster

Dag 12 - Dåliga vanor och laster

Konstigt att denna fråga får mig verkligen att verkligen tänka till. Sina dåliga vanor tänker man ju oftats inte på men jag ska försöka.

Jag är rädd och ganska feg
vad de gäller utmningar och risker. Jag åker helst inte från pulka i för branta backar, jag  hoppar hellre från femman även om tian finns, ni fattar vad jag menar va?  Jag ser oftare riskerna med saker en vad jag ser det "braiga" och "kuliga" med det hela.

Jag talar innan jag tänker. I värsta fall kommer orden i helt fel ordning när jag säger en mening, eller så hittar jag inte rätt ord eller i värsta fall så säger jag något som jag inte menar på det viset som de tolkas :S   Dålig och ful ovana.

Jag tycker om att sova min skönhetssömn.
Jag är ingen natt människa (trots det så hoppar jag in och jobbar nätter, men jobb är alltid jobb). Tycker inte om att vara upp sent och är jätte rädd för att vända på dygnet och ser inte det roliga i med att vara upp till 06:00 på morgonen.

Pengar är viktigt.
Enligt mig, att ha pengar och spendera dem rätt, vilket inte alls är lätt, jag vet! Jag spenderar mina pengar alltid fel! Viktigt att tjäna pengar och jag känner mig väldigt tillfredställd med att jag slitit ihop mina pengar.  Pengar är viktigt för mig och för andra är det inte viktigt.

Mina åsikter straffar mig. Jag kan eller får inte utrycka mig fullt ut för då hade jag nog blivit stenad till döds.  Det finns nog bara tre eller något som jag kan få ut alla mina åsikter till utan att de klappar till mig i ansiktet.  Tyvär men sant.

Jag är psykiskt svag. Jag tror jag är lätt att psyka ner, jag är rädd för att få psykiska problem, igen.  Är rädd att jag gör mig illa när jag är ledsen och då gör jag andra illa, det är inte menat så.  Rädd för att få psykoser eller bara få en fullständig panikattack och göra saker jag vet att jag kommer ångra.
Peppar peppar ta  trä.


Några av mina laster :)


Nu ska jag iväg och jobba natt, ska jobba natt imon med. Men pengar blir det ju. Klirr i kassan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0