Vet inte hur länge jag klarar denna kylan

Har redan börjat trotsa om jag kommer fixa en vinter till i detta smällkalla hus. Jag orkar inte med det mer. Det är ju jag som är mest hemma med dessutom.  När vi måste köra värmen på max både inomhus och även i pannrummet så det inte fryser sönder där inne, för därifrån får vi vårat vatten.  Alltså halveras ändå värmen in hit. Inatt hade det varit ner på -25 grader vilket inte är ovanligt här på vintern, vilket också att vi har som högst 15grader inomhus. I köket och i hallen rinner det nog ner till 10grader för där finns inget element. Det är ett helvete.

Jag vill inte gå ner på kvällen/natten och gå på toaletten eller dricka vatten, måste gå in i de kalla rummen. Måste ut och skotta, kommer in, får aldrig upp värmen på riktigt. På jobbet jobbar jag 50% utomhus, kommer in på jobbet,  hinner aldrig få upp värmen innan jag är tvungen att gå ut igen. Jag spänner mig hela tiden, får ont, spänner mig för att inte frysa, ändå vet jag att man inte ska spänna sig när det är kallt.

Vet inte vad jag har för annat allternativ att bo någonstans, men det här tar kål på mig. Bor mest i sovrummet med ner dragen gardin och stängda dörrar, elementet på max, hundarna under täcket, filt  på täcket och tätt intill min sambo när han är hemma. Piss är vad det är.

För andra gågnen denna veckan har jag duschat i kallt vatten och bara en i en liten stråle, får inte fart på skiten . Vill en mindre ställa mig i det kallaste rummet i huset, köket och laga mat varje dag.

Vad ska jag göra?

Det vi väntar på att få igång värmen som det ska så är det att skorstenen ska bli klar, och den är snart klar, påstår hantverkaren, men det har han sagt sedan i april!

Helvete med allt. Jag vill till ett varmtland i sex månader nu.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vill också till ett varmt land brrr

2010-12-05 @ 14:59:26
URL: http://awayaway.blogg.se/
Postat av: Johanna

oj kunde man göra tjock text, de va ju inte meningen :P

2010-12-05 @ 15:00:12
URL: http://awayaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0