Väx fort, dö ung. De är våran nya vision!



Jag är  i farten igen men detta gör mig väldigt upprörd varje dag. Hur i helvete kan ni !? Med gott jävla samvete äta era kycklingsallader, ge barnen chicken mc nuggets och alla annan jävla skit när de har haft de såhär. Näe jag tror fan inte de är någon skillnad på euroshopper, eldurado eller svenskkyckling !!!! De har de såhär, jag vet de. Har inte varit överallt men i  de kyckling armarna i Sverige jag har varit i så skulle jag inte tycka att någon enda kyckling haft de bra.

De kläcks i ett smutsigt utrymme, många är missbildade, de första timmarna levereras de till sitt nya "hem" där de ska få gödas för att bli så stora under en så kort tid som möjligt. Oftast under 7veckor, även i de fantastiska Sverige, där djuren har de så bra. Eller hur ? Väger i snitt 1200gram. de har alltså dubblat sin vikt 40ggr på 7veckor. SJUKT! Inte nog med de, sen när du köper denna underbara helgrillad kyckling ser de ut som ett helgrillat spädbarn, de kankse till och med är ett spädbarn !? Men men, helgrillade spädbarn ser uppenbarligen apptitligt ut.  Aldrig i min tid att någon i min familjs kan tvinga i oss en kyckling. Näe inte ens en äckligt friterad.

Alla fåglar har väldigt känsliga luftvägar och mår inte alls bra av att  vara i trånga och instängda utrymmen. De vill ha sittpinnar, värpreden, sand att bada i, rent vatten och fritillgång till att vara utomhus. De ska kunna rugga och ha ett eget värprede. Detta är de enklaste man ska ge en kycklig för att få ett värdigt liv. Uträtta sina  främsta behov, är de för mycket begärt? Ja antagligen för de har ingenting av de jag skrev innan.  Asså jag blir så förbannad så fort jag ser någon scanna kycklingfileer på coop. De är nästan så jag går fram och konventerar den personen och få den på lite bättre tankar.

Samma sak gäller ju äggINDUSTRIN, men de tar jag en annan dag.



Vågar du se filmklippet?  de tror inte jag.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mitt tips; gå med i djurens rätt och rösta på miljöpartiet! För djurindustrin är ohållbar så som den ser ut idag.

2010-09-16 @ 21:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0