Måndag

Måndags bestyren har bestått av tvätt, vikning av tvätt, skottning, matlagning och skruvdragning i pannrummet.  Rastat hundar och jobbsökning, inget speciellt med andra ord, börjat packa inför Branäs och längtar nu skarpt efter att stå på mina Salomon skidor igen.  Nästa år ska jag nog köpa nya om jag har råd, de har ju nu 5år på nacken. Denna gången blir de ett par carvingskidor istället som man kan trixxa lättare med.

Min lilla vovve fick en rejäl kokstryk utav Lexi förut och blev lite lätt halt, snutte då. Jag har sagt åt honom flera gånger att han inte ska stå för nära henne när hon är hetsig, då biter hon honom.  Idag har vi skruvat upp massa gipsskivor och har nu bara 30st kvar utav 70som de var från början, och nu har vi gjort de knixigaste. Jag skruvar med borrmaskinen och Mats  mäter och sågar. Sen har vi fyllt upp med all isolering med "naturchips" ( de är sånna majsbågar som man ger Barn, fast ingen smak på) de är billiga och kan inte brinna, vilket är kravet för brandförsäkringen, så de ligger just nu närmast vatten tanken. Nu har vi byggt in vatten tanken och kommer ALDRIG få se den mer, skönt!

Här närmast ska vi sätta upp de sista gipsskivorna, Mats ska fixa elen. Jag ska spackla, sen sätta upp väv på vägarna, sen ska jag måla vägarna i en färg jag vill ha. Lister ska spikas dit och sen Klart! Så ska visserligen pannan in och kopllas ihop, men tur att man är ihop med en rörmockare annars hade vi fått ringa en. Sen ska även en skortsen gjutas, de blir också dyrt. De är en del kvar, men mot rätt håll :)


Mats sätter upp de sista reglarna. 1000liters tanken, som kommer ge mig varmt vatten året om, närsom helst, lyx

Rörmockar pörr

Grejar lite, bye bye Tanken, nu slipper vi se dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0