film snuttar

har botat min sjukdom lite idag med lite filmMaraton, sett både Dagboken och Arn ettan och tvåan, Intressanta historia.


Ätit gott och övervägt att jag nog måste dra ner lite på maten, igen.  Ut och gå lite längre, mer en 30minuter om dagen.  Men de är så tråkiga stigar här omkring,. Skogen känner jag inte till så väl än och är rädd att vilse, sen är skaren ("skalet" ) på snön fortfarande inte så pass hård att man kan gå på den.  Vet bara inte vad jag äter som är fel? äter nästan inget socker, inget godis, snabbmat kanske 2ggr i månaden, inte mycket grädde. Smoothien är ju inte onyttig heller, visst man borde undvika potatisen, äter bara fullkorns pasta och bakar ju mitt egna fullkornbröd. Sylt äter jag väldigt sällan. Vad mer kan jag göra?  Ta bort honungen i thet?  Sluta ha ost på mackan? skippa smöret på macken med?  Orka köpa special pålägg hela tiden. När jag gick på diet blev så enformigt och hela tiden tänka ut två rätter, en till mig och en till killen. Hatar när de hänger ut babyfett av jeansen.  Äter typ 3ggr om dagen. Väldigt noga  med att få i mig alla "naturliga" vitaminer och skippa massa vitamin och järn tabletter utan få i mig de direkt i maten. Läser alltid innehålls förteckningen noga.  Noll tolerans med socker och dra ner på kholhydrater helt enkelt, får vi se om de ger något resultat, nyttigare en vad jag är idag går ju inte att vara :)

Undrar vad jag ska göra vid påsk, Hyppeln (hos min familj) eller stanna kvar här på landet, aldrig upplevt påsken på landet. vad gör man här? Grejen är den att mamma ska ha någon slaga "familje fest" uttryckte hon de. Vadå dricka sig redlös med familjen? vi är ingen alkholist familj?  Mina syskon kommer hem med sina respektive och mamma hon tjatar och tjatar. Kan jag aldrig få bestämma själv? Hon har bestämt att jag ska komma hem och tagit de förgivet!? Hon vill att jag ska åka ner till GBG varje jävla vecka, vet hon hur dyrt de är för mig? jag har ju flyttat därifrån lixom, då vill jag inte hem dit hela tiden. Säg nu att jag säger att jag inte vill komma "hem" så kommer hon börja böla i telefonen och bli jätte besviken på mig så kommer hon säga "men alla andra kommer ju hem" (vi brukar inte ses så ofta hela familjen). Vad fan ska jag göra? jag måste komma på någon bra undanflykt, men vad?  Sen kommer min syster skicka massa hat sms till mig hur jag sviker familjen som inte kommer hem när alla är samlade.... Psykfamlj.  Måste allt vara så ansträngt hela tiden?  4rätters midda, finklädda, anständiga och prata om jobb. Jobb, jag har ju inte ens något jobb, jag brukar inte säga någonting alls under våra så kallade familje middagar, jag har inget att tillägga.

Mina syskon har rest, studerat, har utbildning, en hobby, händer något nytt hela tiden. Så lilla jag, vad gör jag, jo typ inget, men jag vill inget heller, jag strävar inte efter så många saker. Vem som sett mest, vem som har längst utbildning och lån på över 300.000, hur snyggt är de?  Men sen kan jag ju alltid skryta med att jag har hus, inga studie lån men ändå en utbildning och att jag har körkort och mina syskon är 27 och 30 år utan körkort *fniss* Har små trånga hyresrätter och spenderar pengar på öl och "snygga" kläder. Näe jag vet inte vad de håller på med, De jag vill säga att jag är nöjd med mitt liv, de är huvudsaken, strävar inte efter mer, detta jag vill. De kan sitta där och skryta om allt då, jag stannar här på landet och umgås med mina vänner som bryr som om vissentliga saker, så som jordbruk och allt de andra som vi gör för att de ska få sitt kött och mjölk till deras Hemköp. Fattar ni poängen med mitt långa och lite aggressvia inlägg? Patetiskt va?

God natt.







Kommentarer
Postat av: Sara

angående dina "problem" med vikten så kan de nig bero på att du just de bara äter tre ggr om dagen. Bättre att äta oftare och små potioner. Och att ditt största mål är mitt på dagen och de du äter til kvällen ska vara lätt och enkelt. De tror jag i alla fall, de är uppfattningen av vad ja har läst överallt. De gjorde ju att jag lyckades gå ner 14 kilo på två år utan att nästan inte ens kännde att jag gjorde något. Bara åt rätt mål vid rätt tidpunkt.

2010-03-18 @ 07:06:44
URL: http://znarisch.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0