Blogg dvala, men nu kommer ett långt och ROLIGT inlägg.

Gått in i någon slags blogg dvala. vet inte vad jag ska skriva trots att tankarna surrar runt i mitt huvud :S
Huset jag jobar ikväll ska börja rivas redan nästa vecka vilket betyder att jag har massa att flytta "SJÄLV, för tro inte en enda jävel eller arbetskamrat orkar hjälpa mig !  Hur ska jag orka bära en hörnSoffa själv hade dom tänkt? Dessutom har jag ingen dragkrok så hur soffan ska komma till tippen vet jag inte, funderar på att hyra en helikopter och låta jobbet få betala bara för att jävlas.

Idag har det kommit 2dm nysnö, detta betyder 5 X längre reaktionssträcka för mig eftersom jag inte ser ut, sen 10 X sämre väg grepp vilket i sig betyder det är 15 X mot en säkrare död om man möter mig på vägen. Tur att jag inte har så långt till jobbet så procenten att möta mig blir lite mindre en att jag hade pendlat till GBG varje dag :)

Ridningen igår gick inte så bra :/ Jag red Lukas som vanligt (den alldelles för stakra Ardennern) Vi gjorde ett dressyr pogram som mest slutade att min Lukas skenade bort till det andra hästarna så fort han var 20m ifrån dem. Det slutade med att min instruktör gav mig dett spö så jag kunde sätta åt den starka hästen, samt att hon drog ner sin mössa över både ögon och öron och bad till gud att inte bli nersprungen av oss. Noll kontroll där ett tag med andra ord. Men en del annat gick ändå bra, fick oss i väldigt din form i traven.

Jag red Gubben i Måndas också tillsammans med A som red Miranda. Det gick där emot mycket bra, så två tidpass i måndas.

Idag har jag varti ute hela dagen med  barnen. Jag tvingade på dem Hjälmar och sen gav jag dem varsin pulcka så gick vi till den fruktade och branta pulkabackan. Även så kallade Korsberga backen. Jag hade idag  fyra lektioner vilket betyder över fem timmar utomhus. Jag stod, jag frös, , jag hackade tänder, efter en stund som kände sig som en eveighet så blev hela min kropp kokhet av nerkydlning och jag fick ny energi. Jag kunde lösa konflikter, trösta barn, stoppa in vantar i deras overaller, skälla lite på vissa och beröma andra. En bra dag med andra ord.

Kjam Kjam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0