häst och snö

Från att jag kunde gråta när jag kom hem efter att ridit eftersom jag orda grant inte kunde tygla denna häst har han nu gått upp i topp. Jag älskar att rida honon, han utveklas, jag utvecklas, vi utvecklas !  Han är ju halt fantastisk att rida om man vet hur man ska rida honom.  Gick i jätte fin form, jag kunde förminksa honom maximalt och förhållningarna samt halvhalter satt som en smäck. 

Igår hoppade vi på lektionen, kombanation och studs hoppade vi. Vi höjde och höjde hindren och i slutet hoppade jag och Lukas en studs på 90cm, det är ju fantastikst. Han drog inte ens iväg med mig en enda gång, han drog inte tyglarna i handen på mig eller var svår att förlänga eller förkorta, JAG VET HUR MAN GÖR! Jag var så lycklig näg jag red av honom att jg inte kunde sluta le.  Oj vad hästtokig jag känner mig nu när jag skriver så mycket om en häst, men det var så härligt att känna se. Han är ju dessutom korsning Ardenner och halvblod, han stor, tung och stark. Sen har han inte varit riden så länge heller. Duktigg, duktig, duuuuktig Lukas.


Jag och Lukas i höstas, när vi red i Padocken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0