Inget vatten, ingen dusch

Vad har man en rörmockare till sambo till, vad ska jag med honom till, egentligen !?  När det är ja som får laga saker och ting, våran pump är trasig märkte jag imorse när jag stod naken i duschen och skulle sätta på vattnet. Några ängsliga droppar kom ut munstycket och föll kallt och tungt på mitt hår. KALLT!  Fasen också, ut och kolla om någon propp gått, men nope. Gick in till pumphelvete, sparkade och grinade på dem, gav den sedan en rak höger och förbarmade mig över den. Inte nog att mitt hår var iskallt och börjat frysa, det har kommit in snö innanför mina stövlar eftersom det ligger drivor med en meter snödjup som jag skulle pölsa igenom för att komma till proppskåpet.

Ringde min sambo och skällde lite på honom, fast det var ju inte hans fel. Jag hotade honom att ringa en rörmockare om inte  pumphelvetet skulle dra igång snart, jag måste DUSCHA!

De slutade med att jag fick tända värmeljus runt pumpen för den har troligen frystsönder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0