Jul i baren

Ska strax bege mig till systemet med min sambo och inhandla julens dryck. Jag har länge längtat efter "B-L-O-S-S-A, B-L-O-S-S-A, B-L-O-S-S-A GLÖGGEN HETER BLOSSA" Ska köpa på mig några av säsongens smaker, ska även försöka få tag på Beaujolias villages nouveau, det är ett speciellt rödvin med en särkilt karaktär, det är nämligen så att druvan som heter nouveau, skördades för sex veckorsedan och bara jäst då i sex veckor (inte flera månder eller år som vanligt  in gör) Detta gör att vinet har hög alkoholhalt och int nog med det, vinet är sött, inte surt ch beskt som rödvin oftast är. Ett rödvin för min smak helt enkelt.


Blossas årliga

Beaujolias villages nouveau


Sen ska jag ha en liquer43, ingen jul utan likör, söt likör.



Har så satans ont i halsen, vilket jag inte vill ha jut nu, För fy vad ont det gör!!!  Jag håller på och tänker efter om jag kan jobba i helgen, jag  är inte så trevlig att jobba med när jag är febrig och jävlig.
Vi får väl se, nu STORHANDLA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0