Smörjt lädret

Så där ja, nu blänker Mirandas sadel i blankt svart läder. Förut var det ett lager av damm uppe på sadeln. Jag tycker ju så mycket om när saker och ting blänker som det ska. Har några uppsättningar träns kvar som fettet ska ge sig på också, tog en liten paus nu bara, en kaffe paus tillsammans med sambon och pratade om livets ovesänligheter.


Sadeln som i vanliga fall sitter på Miranda, inte på stolen.

Kitshigt värre ;) Pannband på araber ska helt enkelt alltid gå i guld.

Miranda är en ponny jag provred idag. Hon är 15år och är av rasen Arabisktfullblod. Hon var snäll och lugn (?!) Trots att hon inte blivit riden på ett år. Vi tog en promenad i skritt i skogen. Elin och hästen Gubben var också med oss.  Vi tog oss fram över bäckar,  grenar och massor av snö. Vi såg två älgar men blev mest rädda när hingsten, Canzas kom imot oss i full gallop i hagen, Han är så ofantligt stor och skulle nog inte ens märka om han sprang igenom staketet.

Allt gick ändå lungt och sansat till ,bägge hästarna uppförde sig bra trots att det  bägge har stått ett bra tag. Om nu allt går som det vill ska bägge hästarna ridas igång ordentligt, men först och främst jobb i första hand. Kanske hinner rida någon dag i veckan med lite tur, om jag har mycket tur har jag nog chans att rida flera dagar i veckan :)

Fin fint väder för en ridtur, Här ser vi Mirandas huvud och Elin på Gubben framför oss.

Miranda och jag i skuggan

Miranda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0