En dag i skogen, trots allt.

Jag tog mig ut till skogen iallfall idag och fick agera älghund. Har gått långt i skogen och muckat på älshar och rådjur så att de fick röra lite på sig. Var en lyckad dag för jägarna jag fick mest bara skoskav och en lunch som bestod av fisk och potatismos av svärmor.  Två älgar beskådade idag och sex stycken rådjur. Djur som jag har "trängt" så de har flyttat på sig. Men inget skjutet, varit fel djur. Vi vill ha en  stor vacker tjur (älg) detta året att äta på. Jag gick ett tag med hundarna också och de fick några stycken bra drev på rådjur.

Var riktigt spännande där ett tag när jag följde ett färsk älgspår och såg till min fasa rykande färk älgskit och ett två tre så sprang något stort mellan tallarna och bort från mig. De visade sig vara en stor ko (älg).

Nu ska jag dusha av pojkvännen sen blir de tacos av älgfärs såklart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0