Krocken

Som sagt. Vi var hemma i Götebrog i hegen, åkte hemifrån 20:30 efter mitt jobb. Vi hann inte köra i mer en 15min innan olyckan var framme. Mats fifflade med sin mobil medans han körde jag jag tittade ut i de man såg genom heljusen. Kommer till en raksträcka där de brukar springa djur. Har bråttom så vi ligger i 100km/h, hundarna ligger i baksätet. De är ett djup dike på min sida (högersidan) Ser en skugga springa upp från diket och ner helljuset träffar djuret ser jag att de är ett stort vilsdvin som kommer att passera vägen några tiotal meter framför oss. Jag skiker, tar tag i något slänger mig framåt. Slaget var ett faktum och bilen skakar till. Mats bromsar, han hann inte bromsa innan mötet. Han förstod inte ens vad som hände, inte mer en att de var nära ögat. Vi backar tillbaka till platsen där djuret sprang in i oss. Vi går ut och kollar bilen, bara några repor, tittar efter spår vart djuret kunnat springa åt.  Ser inga spår. Mats säger "nej inga älgspår här" "älgspår?" svarar jag. "Men du ska inte leta efter älgspår om de var ett vildsvin vi körde på"  Nu kopplar har, men han tror mig först inte.

Så länge han har jagat och letat efter dessa grisar och sen springer de upp framför näsan på oss när vi kör bil. Jag och andra sidan har sett flera vilda vildsvin levande som döda. jag kör ju lite långsamare och hinner se lite fler grejer en honom.  Jo visst var detta ett vildsvin, de kan inte mitt öga se fel på. En gris som var över en meter i manken, stor oc grov, troligvist en galt (hane), den var grå,svart och brun samt groteskt ful som vildsvin är.  Var säkert en koloss på 110kg. Den grisen har nog väldigt ont i trynet nu (nosen). Men de får skylla sig själv. Jag gav min pojkvän en rejäl utskällning att han bode köra långsammare och sa att de inte kommer finnas så många djur kvar i skogen om man  ska köra på dem här och var och sen fick en mobilförbud resten av resan hem.

Jag var chockad xå att jag grät en stund, de var nära ögat. Mina takar gick mest till mina små hundar konstigt nog, tänk om de hade dött.  Jävla Mats, Jävla vildsvin, Jävla mörker, jävla bil som måste gå så fort.

Det var nära, bara någon hundradela sekund hade vi fått den farmför bilen och de vill jag inte ens tänka på hur de hade gått.

Sådär såg den ut, typ. Fula som råttor är vad de är, men goda att äta på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0