Sjuk i näsan

Blivit drabbad av någon slags förkyldning och nu ligger jag och våndas om jag ska eller inte ska till jobbet imon, hatar att sjukanmäla mig. Jag känner ju mig själv bäst och vet ju att jag inte pallar att jobba egentligen men samtidigt är jag för snål att ligga hemma.

Näsan bara rinner på mig och ut kommer trögflytande gegga. Blev en lugn och stillsam kväll igår iallfall med prat och "TV tittande" framför matsals bordet med lilla datorn, eftersom vi bara har internet just här i huset. Vill inte binda upp oss med något nytt abonemang och vi får mer gjort i huset om vi inte har TV eller dator så tillgänligt som vi hade förut. DVDn står upp i isovrummet så  vi ser på film på kvällarna.

Passade även på att koka majsen vi plockade från svärföräldrarna igår, god och inte besprutad majs, så äkta de kan bli helt enkelt. Jag poppades även popcorn och smaskade på, drack saft och Mats drack öl och vin.

Har drömt massor inatt som jag brukar göra när jag är sjuk, yrar typ, hade feber och svårt att somna om. Klockan 4 inatt var jag uppe en sväng och drack varmt citron the med honung, som tur vara gjorde min lilla hund mig sällskap i de mröka huset. Är ju lite mörkrädd och de knakar till då och då i huset eftersom  de är gammalt. Hus flyttar ju faktiskt på sig en del. Det gamla bjälkarna och träet lever ju och får sprickor eller är olika torrt/vått så då smäller de till lite ibland.

Får väl se hur jag tar igenom mig dagen. Var ju trots allt längesedan jag var sjuk.


Jag och min jycke en frisk dag i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0