Friday

Fredag idag. Dagrna bara klibbar sig fast i min hjärna och jag har svårt att ens veta om de är sommar, höst, vår eller vinter på dagarna med så växlande temperaturer.  Idag känns de verkligen som höst, och  de är  de,eller?  Har jobbat tre timmar i skolan idag och haft klass, jätte roligt och gått jätte bra. Roligt när man även känner barnen bara mer och mer. Sanrt kommer jag få ha dem  många timmar då jag kommer ha ansvaret. Aldrig trodde jag att jag skulle jobba i skolvärlden, men de gör jag nu ;)

Ska jobba kväll på hemmet, jobba dag imon lördag och kväll på söndag. Roligt att få ihop lite timmar så får man bra lön i oktober, som  de ser ut nu.

Börjar nu filura ut rolig saker jag ska göra med barnen. Förslag är mycket tacksamt! Vill göra mycket sammarbetsövningar istället för bara sporter så som fotboll och bandy. Har även tänkt att bara ha kill och tjej kvällar i framtiden.  Till jul uppehållet skulle jag vilja ha en fin middag med barnen med vita dukar och kanske tacos. Ja mina drömmar, funderingar och förslag är måååånga och tur är väl de!

Ska även göra lite regler och riktlinjer vad som man får göra och inte får göra. Man ska hjälpas åt, vara snälla mot varandra. Lyssna, respektera och förstå varandra. Säga TACK och heller säga JA än nej. Just de där när något är tråkig säger barnan NEJ eller BUUU. Man kan hålla de för sig själv att något är tråkigt, de smittar så fort i gruppen till de andra om ett barn tyker något år tråkigt. Då är de bättra att säga JA, TACK eller BRAVO om något är bra för att få en positiv energi. 

JA ja de är bara lite hur mina tankar går. Änsålänge har jag inte stött på några större problem med vad de gäller tacksamheten.

Nu ska jag sova en blund, sov så dåligt inatt. Natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0