go kväll

Kommit hem från ridningen, red idag en ponny som heter Madicken och är född 1998, hon ska tydligen vara duktig i dressyr, och de var hon men hon behövde ordenligt mycket skänkel, nästa gång ska jag använda sporrar tror jag.  Idag övade vi bakdelsvändningar och framdalesvändningar. Lite förvänd gallop och gallopombyten han vi också med.

Madicken

Idag började jag jobbet 7.30, när jag väl kom dit var jag själv på avdelningen ? I vanliga fall borde vi varit tre stycken i personal och de skulle vart där klockan 07.00. Så de blev till att ringa och väcka den ena och den tredja fick vi inte tag på förens klockan 09:30 då denna inte kunde komma in förens 11:30. För mig var de bara att göra så gott jag kunde med nio stycken dementa och ta upp en och en och servera frukost. Frukosten var vi klara med 11:00 och då hade inte ens alla boende kommit upp ur sängen. Phu !

Nu är jag hemma, trött och ny duschad, fick även passa på att strecha lite i duschen. Imon ska jag var i skolan hela dagen med barnen och bara leka med dem vilket är mitt jobb, de ska hålla sig aktiverade, jag är lekledare helt enkelt. Roligt roligt.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0