Onsdag 15 september

Ny dag nya möjligheter, eller snarare nya lekar.  Idag ska jag ha 6åringar i klass och sedan vara fritids några timmar. Jag ska även städa i mitt nya hus som jag har i jobbet, tråkigt att städa bara. De är kallt i huset och inget möblemang så jag trivs inte riktigt där, än.  Ska snylta mig till möbler, hyllor, lampor, gardiner, bord, soffa, fotöljer m.m. Fårstår inte riktigt hur de har tänkt att jag och barnen ska trivas där när de bara finns golv att sitta på?

Ska även på ett möte ikväll med mina chefer och prata igenom de jag undrar över. Tider, dagar, budget, kostnader , skriva på lite grejer m.m.

Har problem med mina vovvar också. Måste köpa front line till dem för de kliar sig lite för mycket ? Men front line är så oroligt dyrt. skulle kosta mig 800kr att sanera alla djuren, ska även ge dem en omgång med avmaskning.

Middagen igår var trevlig, fick så underbart god mat. Vildsvin (skjuten i dala skogen som bara ligger några hundra meter från där vi åt) Nära och bra. Hemma slaktad, Majskolvar som de har odlat själva, stora och saftiga. Potatisgratäng som de gjort på egen odlad potatis. Egen odalad tomat och gurka fanns också på bordet. Inget äckligt konserveringsmedel  eller besprutat i maten igår inte. Älskar !

Strax jobbet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0