Välkommen Öskan

Ja nu har kattungen Öskan kommit hit. han är svart och brun och ful som katter är.  Nej verken jag eller Mats är  kattmänniskor, tvärt om så hatar vi katter.  Våra hundar med tydligen. Lexi vill äta upp den och Smoothie ser Öskan som de första djuret han har högre rang över.  Hoppsa han klarar sig så han kan bli en ordentlig musjägare för då kanske till och med jag och Mats börjar tycka om honom.

han var gratis och de ända pengarana vi lagt ut är kattlåda, spade, kattsand och kattmat. Dyr liten misse. han kommer väl bo inne ett tag nu de första. Han kommer ha "sitt" i tvättstugan.  Hoppas han lever ett tag så inte bilarna, vråken eller Lexi tar honom. Ska kastreras så småningom. Vi ska väl succesivt göra honom till utekatt och han ska få bo i pannrummet när de blir klart, ha en liten lucka in dit. Där kommer han ha de varmt och skönt. 

Hoppas inte han blir en sådan katt som går och styker sig mot benen (för de är de värsta jag vet) eller ligger och latar sig hela dagana på något varmt ställe för då gör han ingen nytta här.

Bilder kommer. Sova, upp tidigt imon. Men först ska jag nypa Mats lite på magen för den börjar bukta ut sådär gulligt (eller inte). En lite tjockis är vad han har blivit. Vad kan de bero på ^^  ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0