De första gravidsymtomen

Det är ju olika hur man mår och hur man känner sig som gravid, vissa har det jätte bra och vissa ligger till sängs i nio månader. Jag har mått oförskämt bra har inte haft det jobbigt, inte mått dåligt men visst samtidigt har vissa "symtom" funnits där.
Som allt annat tror JAG att alltsammans kan vara mycket inbilling för mig lika mycket som andra. Att man "tror" sig må illa hela tiden, ja tänker du att du hela tiden mår illa, då lovar jag dig att du känner dig illamående. De bästa är att inte känna efter så mycket men samtidigt lyssna på sig själv. Det är vad jag tror. Jag har kännt mig trött, ja då sover jag ju men jag har aldrig kännt "jag är nog trött" så jag behöver vila/sova. Låt allt komma natruligt, leta inte upp symtomen eller sjukdomen.
I början av min graviditet så kände jag ingenting. Jag testade två dagar efter förväntad mens och fick plus på testet.
Vecka 7-8 i graviditeten så kände jag väl det första. Jag var mycket tröttare en vanligt och sov middag varje dag fram till vecka 13.
Det var även under vecka 6-9 då jag kände som en ilande mensvärk som kom då och då. Det var också i början jag drömde mycket oc konstigt.
Till vecka 12 har jag fått en större kup storlek vad det gäller BeHå. Magen var även mycket svullen och jag såg lite tjock ut svullnaden gick ner till vecka 14.
Vecka 12-15 åkte jag skidor vid två tillfällen, jag hade några hormonella sammanbrott som gick lika snabbt över som de kom.
Vecka 15-17 har jag haft lite huvudvärk från och till, varit tät i näsan och magen har börjat växa.
Vill också påpeka att jag får besöka toaletten mycket oftare en vanligt under hela graviditeten, nätterna får jag gå och kissa 2-4ggr/natten. Jobbigt att toaletten är så långt bort.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas att du får en fin graviditet. Och som du säger leta inte efter symtomen, dom kommer när dom kommer. Om dom kommer. Själv hade jag ju "Magsjuka" haha innan jag fattade efter ett par veckor att såhär länge kan inte en magsjuka hålla i sig ;)

2011-05-03 @ 21:07:33
URL: http://thoughtfulness.soclog.se
Postat av: Sara

Hoppas att du får en fin graviditet. Och som du säger leta inte efter symtomen, dom kommer när dom kommer. Om dom kommer. Själv hade jag ju "Magsjuka" haha innan jag fattade efter ett par veckor att såhär länge kan inte en magsjuka hålla i sig ;)

2011-05-03 @ 21:08:09
URL: http://thoughtfulness.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0