Det kommer bli jobbigt här hemma

Då var det redan Tisdag igen, tvingade mig till jobbet idag och trotsade min förkyldning. Tur var väl det, för jobbet var både roligt och gick lätt. Varit ute hela dagen och lekt med barnen.
Kom hem vid tre tiden, ställde mig och skalade potatis samt  skar ner små bitar av älgsteken. Här ska göras pytt i panna. Efter två timmar kunde jag avnjuta maten för mig själv vid köksbordet.  Vid sex tiden åkte jag och sambon till svärföräldrarna och blev instruerade hur vi skulle vattna deras livsverk av plantor som det ska komma gurkor, chilli, tomater,frukter,bär, blommor och snart växer det väl fram SCANS tunna skinkskivor från plantorna. INget verkar vara omöjligt i plant väg för deras del. Dom är uber duktiga, jag avundas dem verkligen. Själva kan det inte få nog utav blommor så de ska bege sig ner till Holland för att se den årliga blomsterparaden.
I utbyte av att de åker till Holland ska vi vattna plantor samt ta hand om deras jobbiga unghund, Mix. En korsing mellan Älghund och wachtel. Han är stor, svart och buffig.  Jag har ju som bekant lämnat  min lilla jycke till min mamma och pappa i GBG för att han inte ska bli uppäten utav besten, Mix. Våran andra lilla tuffa får vara här hemma och sätta honom på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0