Water for elephants

Åkte inte till stan igår kväll och tittade på bio, sådär spontant bestämde vi det klockan 20:30.  Jag fick välja film eftersom det inte gick någon sådär jätte storslagen som man har hörttalas om. Efter att ha sett alla trailers på filmerna som gick tog jag en romantisk film som utspelade sig på 1930-talet.  Jag tycker om filmer som utslepar sig på 1910-1940-talet. Så som dagboken, Titanic med flera.
Innan bion gick vi till en krog och Mats tog en öl och jag tog en "pims cafe" som är en god kaffedrink. Satt på uteserveringen vid nio tiden på kvällen, härligt. Jag hade bara tröja på mig, leggings och ett par nya högklackade skor med 8cm klack, gisses vad lång jag kände mig.
Filmen då, jo den var bra, men ingen sådär wowfilm. Men det är nog en film jag skulle vilja ha i min samling. Den var vädligt hemsk och gripande vissa stunder. Det var en  riktig Malinfilm eftersom den utspelade sig på 1930-talet, det handlade om djur, en vetrinär och en otroligt bra och välgjord film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0