1 augusti


Vet inte vart jag ska börja, hänt så mycket och jag ligger så efter. Har inte ens skrivit om helgen på Smögen. Har inte lagt upp bilder på taket som nu är sprillans nytt.  Nu har Mats börjat riva ut övervåningen så nu är det som en arbetsplats och barnvagn, babygym, babysitter, babyskydd m.m. står nu inne i vårat sovrum framför garderoben, så att komma in i garderoben är ett litet projekt nu när man inte så så smidig som jag en gång var. Bilder på detta kommer också, hoppas vi hinner klart nu bara.





Var inne i Skövde nu i veckan och köpte babyskydd till bebisen, vi var överens om att vi ville ha ett Brio Primo omtalad, kännt märke och att den hade trepunktsbälte. Sen hämtade jag ut en sådan gratisbox man får när man väntar barn. Fast jag upptäckte att värdet av de där 500kr som innehållet av boxen innehöll var mest reklam och rabattcheckar. Jag menar fyra blöjor kommer jag ju inte långt med. Men men jag är glad för det lilla. Fick ju en sådan där luktfri sophink att slänga de fyra blöjorna i så det är ju toppen :).

Brio Primo med Primo Base

Prisvärt och lätt att montera
Brio har tagit fram ett babyskydd med monterbar bas för isofixfästen till ett mycket bra pris. Själva skyddet är enkelt men känns ändå ombonat med det extra kuddstödet för det lilla barnet, mjuk stoppning och ett integrerat solskydd. 
Skyddet är lätt och sätts enkelt fast i bilen med hjälp av basen som monteras i bilens isofix-fästen eller med bilens två- eller trepunktsbälte. Den är utrustad med en stödbåge som sätts mot bilsätets rygg och ett justerbart stödben undertill.
Cirkapris: Brio Primo 1395 kr, exklusive basen, Brio Primo Base, som kostar 495 kr.



Nu har jag gått klart mitt schema på jobbet och sammlat ihop 140h på en månad det känns bra. Nu är det bara att börja kämpa för att få lön i augusti månad också , aldrig någon rast eller ro. Vill känna massa pengar nu så allt kan vara klart och fint till bebisen kommer. Inte för att jag tror att bebisen bryr sig men jag bryr mig hur det ser ut runt omkring oss. Börjat spana in IKEA katalogen på möbler, sängen (våran), täcken, madrasser, fotölj, hyllor, krokar osv.


Den sista tiden på jobbet har jag försökt med många lösningar för att kunna hålla byxorna på plats. Ändå tar jag den större modellen byxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0