60 dagar kvar till BF

Namnfunderingar:

Hilding Fredrik/Björn af Ekström (Hilding efter Mats släkt och Fredrik/Björn efter min)

Beatrice, Viola, Elvira eller Axelina, också släktnamn.

 

Föräldraförebilder:

Har inga speciella men jag har en bild hur jag skulle vilja vara som förälder.

 

Föräldrastyrkor:

Eftersom jag jobbar mycket med barn och ungdomar så vet jag nog mer vad jag har att förvänta mig jämfört vad min sambo förväntar sig ;)  Jag är ordningsam och något pedant det tror jag också kan vara en fördel när man har barn, ogillar alltför skitiga och ”äckliga” barn (och då syftar jag på att de är skitiga/äckliga) för att det inte är rena och att det är så skitigt hemma så barnens händer alltid är svarta)

 

Längtar efter mest just nu:

Ser fram emot förlossningen, jag tror jag klarar den galant, ser fram emot och veta vad det blir och hur bebisen utvecklas som person. Vill bara ligga och titta på bebisen tror jag de första dygnen.

 

Svårast just nu:

Att jag har svårt att acceptera att jag är fångad i en större kropp som hindrar mig i mina vardagliga sysslor, men det är självklart mysigt också.

 

Försök beskriv bebisen med tre ord:

Liten, gnällig och underbar


Då är det exakt två månader kvar till förlossning förhoppningsvis. Jag är så osäker på när det blir bara, ha ju gener att föda förtidigt både min mamma och min mormor födde någon eller några av sina barn tidigare en beräknat. Ja ja, det blir väl när det blir.

Har jobbar natt, natten som var så nu är jag rätt groggy idag. Tar det lungt, solat och ska snart bege mig ut på en liten promenad, kanske plocka lite hallon.  Mats ska ju jaga rådjursbock ikväll så det blir lungt och skönt med bara mig själv och hundarna.

 

Magen idag 31+2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0