Bebisbädden

Så mjuk och uffipuffig den är. Mysigt med ett sådant spjälsängskydd, varför har inte jag ett sådant att dregla lite emot på  nätterna?  Det söta lilla lilla täcket, de mjuka matreialet och alla de små accecoarena som pryder sängen runt om. Jag vill också vara liten.
Sitter i min sköna ensamhet och tuggar frukt och ser på film, "djävulen bär prada", en riktigt tjejfilm som jag och Lexi ser på, Smoothie ligger ute i hallen och väntar på Mats. Mats är ute i skogen och jagar eller kikar efter både gris, rådjur och älg. Mysig dag det har varit, kan fortfarande inte slappna av riktigt så mycket man tänker på och jag behöver fortfarande städa i vråna men någon gång måste man vila, även om det kan vara tråkigt.
Nu står den här hemma och jag kunde inte låta bli att inte bädda den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0