Sjätte besöket MVC

*snörvel* vad förkyld jag blivit,vart ifrån kom detta? Ingen feber iaf, bara hosta och snuvig som bara den. Tiden går bra långsamt här hemma  när man har ett jätte segt internet samt att antennen till digitalboxern är trasig. Ska ringa ett  samtal både till Telia och ett till skit viasat och säga dem ett sanningens ord. Men nu mot MVC, hör av mig sedan hur det gick.
två timmar senare.....
Då har jag varit hos barnmorskan i Hjo, alltid lika trevligt.  Alla värden och prover såg bra ut, jag följde min lilla egna kurva som vanligt, inget som stack ut. Jag satt där och snörvlade samtidigt sommjag svarade på hennes frågor kring hur jag tänker kring förlossningen. Jag ställde några frågor angående vad jag behöver ta med mig till förlossningen och det viktigaste av allt, om jag får ha på mig mina egna kläder, vill inte ha deras fula skjortor.
Idag fick jag styra dopplern som man lyssnar med för att höra bebisens hjärtljud helt själv över magen. Jag lyssnade först på mitt egna hjärta för att sen jämföra med bebisens hjärta, som gick dubbelt så fort en mitt.
Vi pratade även om föräldragruppen som vi inte börjat i ännu och tiden börjar bli knapp. Hur som helst så var allternativen att antingen hoppa in i f-gruppen som pågår och det vi missat tar vi antingen själva i ett möte med barnmorskan eller så går vi några grr i gruppen som startar efter oss.
Blodtryck Vecka 12: 90/120 Vecka 24: 70/90 vecka 28: 110/70 Vecka 32: 60/100
Hemoglobin (järnvärde) Vecka 12: 120 Vecka 18: 110 Vecka 24: 100 vecka 28: 115. Vecka 32: 126
Vikt innan grav. ca 57kg Vecka 12: 59kg vecka 18: 61kg Vecka 24: 62kg vecka 28: 64kg Vecka 32 66kg
Bebis hjärtljud vecka 18: 148slag/minut vecka 24: 145 slag/minut vecka 28: 140 slag/minut Vecka 32. 143 slag/minut.
Livmoderns mått vecka 24: 21cm vecka 28: 23cm Vecka 32: 28cm

Kommentarer
Postat av: Viasat Support

Hej Malin!



Om du har problem med din viasatbox så vänligen skicka kontaktuppgifter samt abonnent eller personnummer till [email protected] eller ring in till 0771-52 20 00 val 4 så vi kan hjälpa dig på bästa sätt.



Med vänlig hälsning



Ellen Söderström

Viasat Support

2011-08-16 @ 09:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0