Jämna plågor

Här skryter man ena dagen om hur bra man mår medans nästa ligger man och är sjuk. Jag har nu mina andra sjuka under graviditeten, och det känns väl som vanligt. Förutom att man måste planera och samla kraft varje gång man precis lagt sig till rätta men sedan lyfta sig igen för ett av de 15 toalettbesöken jag gör varje dag. Jag hade feber igårkväll och hade ont i hela kroppen, tog en alvedon och det kändes något bättre.


Igår kväll bjöd vi på middag till de bästa människorna jag vet. det blev massor av blandande tilltugg, bilderna ligger i kameran. Efter detta var jag helt slut men kunde inte somna i första taget.

Jag kommer vara ledig i helgen och vila mig, efter gårdagen måste jag börja skärpa mig och börja lyssna på när kroppen säger ifrån. Det är okej att vara lite tröttare, tyngre, långsammare när jag är gravid i sjunde månaden.  Jag vilar inget på dagarna. Går upp nio och håller igång med städning, damma, tvätten, ligger på knä i rabatten enda fram till tio på kvällarna. Är inte riktigt van vid att kroppen säger ifrån efter att ha jobbat en hel dag.
Vårflod
Vinterflod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0