Sista natten

Sista natten i vårat gamla, tråkiga, mörka och fula sovrum imon ska sängarna ner och ett nytt liv i vardagsrummet  ska börja.  Blir inte så rockigt att bo i vardagsrummet och jag kan inte annat en att hoppas att det blir inflyttningsbart på övervåningen innan bebis vill komma ut.  Mats har ca 5 veckor på sig att snickra ihop allt.  Jag står för val av inredning och möblering på den nya övervåningen som kommer vara ett enda stort rum alltihop.
Nya vägar,
nytt inner tak,
golvet ska slipas och målas,
vägar och ska målas vita,
sättas upp lister,
el ska installeras,
nya fönster "Hyllor" (eller vad heter det?),
bygga upp bärande stolpar som lyfter taket,
trappräcken osv.
Det är en hel del att göra.
Lite av mina inrednings ideér
Denna sängen är tanken att vi ska ha
En mysig fåtölj brevid spjälsängen ifall det blir långa nätter
växasängen jag köpt
Jag skulle vilja ha en kohud som matta
En röd rolig hylla som sätter lite färg har även två långa röda hyllor som jag ska sätta ihop med denna.
En helspgel har jag ju inte haft på flera år så nu ska jag unna mig en
YUCCA ELEPHANTIPES växt
En golvlampa att sätta mellan spjälsäng och fåtöljen
Mysbelysning  att ha i något hörn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0