Sjunde besöket på MVC

Kontroll och kontroll, synd bara att jag inte hade någon som helst kontroll på mig själv idag bara. eftersom man är tvungen att kolla blodsockret igenom ett urin prov varje gång jag är där så brukar jag hålla mig extra länge så blåsan nästan rinner över.  Jag går in till barnmorskan, ber om att få lämna provet så fort som möjligt innan en liten olycka händer och fick direkt springa till toaletten. När jag väl satt där och bara kände hur skönt det var att tömma den  fulla och samtidigt terroriserade blåsan eftersom bebis har för vana att träna kick boxning mot den imellanåt. Vad glömde jag inte....jo att ta det där provet, åh.  Jag gick tillbaka till barnmorskan med lite lågt huvudet och sa att jag glömde av vad jag skulle göra. Barnmorskan sa att jag skulle kissa. Jo det glömde jag ju verkligen inte att göra förklarade jag med glömde ta provet, då skrattade hon bara åt mig och att vi skulle försöka lite senare.
Kontroll och kontroll, synd bara att jag inte hade någon som helst kontroll på mig själv idag bara. eftersom man är tvungen att kolla blodsockret igenom ett urin prov varje gång jag är där så brukar jag hålla mig extra länge så blåsan nästan rinner över.  Jag går in till barnmorskan, ber om att få lämna provet så fort som möjligt innan en liten olycka händer och fick direkt springa till toaletten. När jag väl satt där och bara kände hur skönt det var att tömma den  fulla och samtidigt terroriserade blåsan eftersom bebis har för vana att träna kick boxning mot den imellanåt. Vad glömde jag inte....jo att ta det där provet, åh.  Jag gick tillbaka till barnmorskan med lite lågt huvudet och sa att jag glömde av vad jag skulle göra. Barnmorskan sa att jag skulle kissa. Jo det glömde jag ju verkligen inte att göra förklarade jag med glömde ta provet, då skrattade hon bara åt mig och att vi skulle försöka lite senare.

Alla andra kontroller så som blodtryck var bra, bebisens hjärtljud var bra det enda anmärkningsbara var att jag inte hade gått upp ett gram sen sist samt att min livmoder inte var större, snarare en centimeter mindre. Jag är "Liten" konstaterade vi och detta är jag ju van att höra men att det skulle inte göra något om jag ändå försökte växa mer genom att äta mera.

Detta ätande, det är verkligen inte min grej. ibland när jag är vrålhingrig och får äta de där jag verkligen vill ha för stunden då kan jag äta massor känns det som, äter trots att jag är mätt. Men för det mesta pillar jag i mig maten, frukt går alltid hem och vatten, iskallt vatten, det blir man inte så fet på det förstår väl vilken människa som helst.

Var en sväng på Hem och Hobby efter besöket på MVC köpte små saker och dessutom tyg till lapptäcket jag tänkt att börja med nu när jag ska bli hemmasittandes.  Blev även ett besök på bibblan för att lämna bok och samtidigt låna två nya ljudböcker, det blev bla. "Fucka aldrig upp" , samma författare som skrivit snabba casch. Efter bibblan blev det ner till fiskaffären för att köpa makrill för det är jag extremt sugen på idag. Snart kommer Mats hem och  då blir det makrill, mos och skagenröra. Plockade öven kilo vis med äpplen på vägen hem hos L. En kasse med fallfrukt som vildsvinen ska få på foderplatsen i skogen och en kasse med sommaräpplen som ska bli äppelmos och en kasse med vinter äpplen (tror jag) som ska bli snygga vinteräpplen att ge bort.
Jag och magen ska äta frukt för det tycker vi är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0