Tisdag 30 aug

Glömde ju helt av att skriva det viktigaste igår som vi konstaterade på MVC, barnet har nu hittat sin favoritplats och ligger med huvudet neråt, redo att snart skjuta ut i världen. Hon förklarade precis hur barnet låg så det är in konstigt att det gör ont på min högra sida för det är där bennen ligger och sparkat mot revben och mjälte. Dessutom så ville hon att jag skulle profylax andas medans hon tryckte ganska hårt mot magen för att känna skillnaden om jag istället höll andan. Jag får inte glömma av att andas under förlossningen för satan i gatan vad mycket ondare det gjorde att hålla för andan. Hon gav mig även en lapp om vad som är bra att ta med till förlossningen och en inbjudan till föräldragruppen som jag jag kommer kunna gå på 3 av 5 grr, förhoppningsvis. Sist med inte minst så tyckte hon att jag eller vi, jag och Mats ska gå in och kika på förlossningens hemsida för att kunna hitta dit så fort som möjligt sedan så vi inte hamnar på hals och öron mottagningen för där har vi inte mycket hjälp att hämta.

Har börjat på projektet, göra lapptäcke. Vem som lura in mig i den ideén minns jag inte, men jag har redan ångrat mig eftersom jag har insett hur mycket "pilljobb" det är.  Jag tror resultatet blir jätte bra om jag bara går in för det, jätte bra sak att göra nu när både  internet och TVn ballat ur fullständigt.  Sitter nu och lyssnar på ljudblöcker på kvällarna, det är mysigt tycker både jag och Mats, avkopplande också.
Makrillen och potatismoset som blev våran middag igår.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha ja vi får göra något tjejigt nån dag! Är hyfsat ledig nu denna veckan om du vill göra något?

2011-08-31 @ 14:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0