Jag kan inte sova

Jag sover inte så bra på nätterna, somna väl som vanligt men vaknar massor med ggr och är då vaken i lååånga perioder innan jag somnar om, denna natten har jag nog varit vaken sedan 05.00 på morgonen och varit vaken några ggr innan det. Jag är trött på kvällarna när jag går till sängs men det är väl kanske naturligt, mycket att tänka på. Läste på en sida och fick denna förklaringen: "En del forskare tror att dålig sömn i slutet utav en graviditet kan bero på att detta är kroppen sätt att förbereda den blivande mamman på alla vaknätter efter förlossningen".
Tänk om kroppen är så fantastisk !

Har varit en sväng i Hjo mitt på dagen och fått med mig tre stora papperskassar med barnkläder med mig hem (var ska jag få plats med allt). det skulle inte förvåna mig om barnet inte ens hinner ha alla kläder innan de är för små, så mycket kläder har jag fått. Jag välkommnar alla kläder men det är ju synd om inte allt ens hinner provas, nej nu får det vara stopp. Nu köps eller fås det inget mer. Det finns andra saker en bebis behöver en just kläder.  Det behövs tvättlappar, blöjor, handukar och lite saker till mig också. De där med amningsbehå tror jag jag hoppar, mamma visste knappt ens vad

Fint väder har det också varit idag så jag har solat och lyssnat på min CD-bok, plockat av chilifrukter från busken som jag nu torkar. Har plockat in utekrukor och slängt blommorna som var i, plockat in altanmöblerna och svurit på solen att nu är det höst och att den inte behöver vara sådär förbannat varm mer.
Bild från vecka 25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0